مدیرعامل آبفا ر گلستان:

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گلستان با بیان اینکه متأسفانه ‌میزان مصرفی آب در ایران در مقایسه با جهان دو برابر است، گفت: استان گلستان از جمله استان‌هایی است که در تنش آبی قرار دارد.

استان گلستان در تنش آبی قرار دارد/ سطح بهرمندی روستاهای گلستان از آب شرب ٧٠.١٦ است

به گزارش گلستان24؛مهدی شکیبافر پیش از ظهر امروز در نشست روحانیون و مبلغین طرح «ضیافت الهی» در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان، اظهار کرد: استان گلستان جزو استان‌هایی است که در تنش آبی قرار دارد.
وی با بیان اینکه از آب کره زمین 97 درصد آب شور و سه درصد شیرین است که از این سه درصد تنها یک درصد قابل برداشت است، گفت: در حال حاضر با بزرگترین خشکسالی ٢٥٠ سال اخیر مواجه هستیم که با توجه به این مهم موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب باید مورد توجه باشد.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گلستان ‌سرانه میزان آب شرب آشامیدنی،‌ صنایع و کشاورزی به ازای هر فرد در استان گلستان را یک هزار و ٤٠٠ متر اعلام کرد و متذکر شد: متأسفانه ‌میزان مصرفی آب در ایران در مقایسه با جهان دو برابر است.

شکیبافر با تأکید بر اینکه باید باید فرهنگ صرفه‌جویی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، با اشاره به نامگذاری امسال به «حمایت از کالای ایرانی» توسط مقام معظم رهبری، بیان کرد: معظم‌له سال‌جاری را به سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند که صرفه‌جویی در مصرف از جمله مواردی است که با رعایت آن می‌توانیم در راستای تحقق شعار سال حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه آتش‌زدن کاه‌وکلش و بقایای گیاهی صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی را به همراه خواهد داشت، اذعان کرد: تاکید کرد: روحانیون در تریبون‌هایی نماز جمعه و در ٣٠ شب از ماه مبارک رمضان نسبت به این مهم تأکید کنند و مردم را از آتش‌زدن بقایای گیاهی بازدارند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گلستان با بیان اینکه ایران حداقل در 150 سال گذشته دو دوره طولانی خشکسالی را تجربه کرده است، خاطرنشان کرد: روحانیون در ایام مبارک رمضان با توصیه‌های خود جامعه را با فرهنگ‌صرفه‌جویی آشنا کنند.
شکیبافر، سطح بهرمندی روستاهای استان گلستان بر اساس آمار سال ١٣٩٥ از آب شرب را ٧٠.١٦ دانست و متذکر شد: این آمار در مقایسه با سطح‌بهرمندی که در کشور ٧٦.٢ درصد است پایین‌تر است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار