رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه رسیدگی به جرائم فضای مجازی در گلستان تخصصی‌تر می‌شود، گفت: شعب تخصصی رسیدگی به جرائم فضای مجازی در همه حوزه قضایی استان فعال است و به شکایت‌های مردم در این حوزه رسیدگی می‌کنند.

رسیدگی به جرائم فضای مجازی در گلستان تخصصی‌ می‌شود

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در جلسه مسئولان قضایی و انتظامی استان اظهار داشت: به منظور هماهنگی و رسیدگی تخصصی به جرایم فضای مجازی، کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان پلیس فتا و قضات دادسراهای استان برگزار می‌شود.

وی افزود: با گسترده‌تر شدن فعالیت کاربران در فضای مجازی، میزان تخلفات در این حوزه هم بیشتر می‌شود و لازم است دانش قضات ما در این زمینه به روز شود و افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: شعب تخصصی رسیدگی به جرائم فضای مجازی در همه حوزه‌های قضایی استان فعال است و به شکایت‌های مردم در این حوزه رسیدگی می‌کنند.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که ساماندهی واحد های اجرای احکام یکی از برنامه های اصلی دادگستری در سال 97 است، افزود: برای تحقق این هدف همکاری نیروی انتظامی در زمینه احکام جلب ضروری است و باید به صورت ویژه به آن توجه شود.

هاشمیان از ممنوعیت استفاده از کارشناسان خبره در پرونده‌های تصادفات هم خبر داد و گفت: براساس بخشنامه‌ای که به همه حوزه‌های قضایی استان ارسال کرده‌ایم استفاده از نظر کارشناسان خبره در جایی که کارشناس رسمی دادگستری وجود دارد خلاف قانون است.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر این که نقض حقوق شهروندی خط قرمز دستگاه قضایی استان است، تصریح کرد: دستگاه قضایی و انتظامی بیش از دیگران در التزام به قانون پیشگام باشند و برخورد با مردم باید براساس رعایت حقوق شهروندی و آیین دادرسی انجام شود.

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان گلستان نیز در این نشست با قدردانی از تعامل دادگستری گلستان با نیروی انتظامی استان گفت: راهکارهای تسهیل ارائه خدمات به مردم و رفع موانع و مشکلات از اهداف برگزاری نشست قضایی و انتظامی در استان است.

در این جلسه معاونان قضایی رئیس کل دادگستری گلستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و فرماندهان انتظامی استان نیز حضور داشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار