رئیس موسسه آموزش عالی میرداماد ‌گرگان از برگزاری کنفراس ملی و مهندسی و فناوری ربات‌های پروازی خبر داد و گفت:‌ علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۰ تیرماه آثار خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

دومین کنفرانس ملی مهندسی و فناوری ربات‌های پروازی در گلستان برگزار می‌شود‌

به گزارش گلستان24؛علی رفیقی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: دومین کنفرانس ملی مهندسی و فناوری ربات‌های پروازی را در استان گلستان و در حوزه الکترونیک، مخابرات‌، کنترل و قدرت‌، کامپیوتر‌، هوش مصنوعی‌، میکانیک‌، مکاترونیک و هوا و فضا برگزار کنیم.

وی تصریح کرد :‌ تجربه‌ای که از نخستین کنفرانس در سال 1395 داشتیم و نخستین تجربه ربات‌های پروازی در کشور بود، پس از 2 سال برآن شدیم که با تغیبراتی دومین کنفرانس را با همت اساتید و پژوهشگران و کارکنان موسسه آموزشی میرداماد برگزار کنیم.

رئیس موسسه آموزش عالی میرداماد ‌گرگان ادامه داد:‌ این مجموعه نخستین مجموعه فنی و مهندسی استان است که از سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرده و در 5 گروه آموزشی فعالیت دارد.

رفیقی افزود:‌ با توجه به تجربه گذشته، تغییراتی را در این کنفرانس داشتیم و ‌با توجه به شعار سال"‌ حمایت از کالای ایرانی"‌ موسسه میرداماد چندسالی است تیم پژوهشی آن موفق به ساخت و هدایت و پهپاد "کواد کوپتر" شده است.

رئیس موسسه آموزش عالی میرداماد ‌گرگان تاکید کرد:‌ این کنفرانس زمینه‌ای است که داشته‌های این موسسه و ظرفیت اساتید ما و اساتید و پژوهشگران کل کشور در قالب ارائه مقالات علمی و پژوهشی مطرح شود و فرصتی برای ارائه دیدگاه‌ها و دستاوروهای جدید د‌ر حوزه‌های مختلف باشد.

رفیقی یادآور شد: مانند کنفرانس گذشته که توفیق‌های زیادی داشتیم این بار نیز علاوه بر پایگاه اسنادی علوم اسلامی و پایگاه ‌"سی‌وی‌لیکا" نمایه می‌شود و مورد حمایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاونت فناوری ریاست جمهوری  قرار گرفته است.

وی افزود :‌ دانشگاه‎های معتبری مانند دانشگاه تهران،‌ تربیت مدرس،‌ صنعتی شاهرود،‌ سمنان،‌ گیلان،‌ شهید بهشتی،‌ علم و صنعت،‌ امیر کبیر، سهند تبریز و دو دانشگاه استانی علو‌م کشاورزی و منابع طبیعی و دانشگاه گلستان نیز به عنوان حامی این کنفرانس هستند و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان نیز به عنوان اسپانسر ما را کمک می‌کنند.

وی همچنین از حمایت پارک علم و فناری، اداره کل فناری ارتباطات استان‌، بنیاد نخبگان،‌ شهرداری و استانداری و شرکت نفت و گاز و سازمان صنعت‌معدن و تجارت ‌خبر داد.

رفیقی یادآور شد:‌ در موسسه آموزشی عالی میرداماد گرگان رشته‌های برق ،کامپیوتر‌، معماری‌، عمران  و مکانیک‌ تدریس می‌شود و نزدیک به 30 رشته فعال دارد و در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ‌دانشجویان ما تحصیل می‌کنند.

وی گفت: تا 10 تیرماه فرصت ارسال مقالات در نظر گرفته شده و در هفته‌های آینده این مقالات از طریق سایت دریافت می‌شود.

رئیس موسسه آموزش عالی میرداماد ‌گرگان ‌با بیان اینکه در کنفرانس قبلی 120 مقاله دریافت شده بود،‌ گفت: ‌مقالات برتر در این همایش مورد تجلیل قرار می‌گیرد و ‌در‌‌ آی‌.اس.ای و آی .اس.ای به چاپ می‌رسد.

‌رفیقی از ساخت پهپاد امدادی توسط موسسه میرداماد گرگان خبر داد و افزود:‌ بنا است با سازمان جهاد کشاورزی استان وارد عقد قرارداد شویم تا پهبادی در حوزه کشاورزی هوشمند موثر واقع شود.

وی اظهار کرد:  هزینه ارائه مقاله در این همایش علمی 100 هزار تومان و علاقمندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت ‌www.fro2018.ir مراجعه کنند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار