دکتر حسام خبر داد :

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت : هندوستان در زمینه استحصال و استخراج روغن از زالو با شرکت دانش بنیان پارسیان زالو تندیس مستقر در پارک علم و فناوری استان گلستان همکاری می کند .

سرمایه گذاری هندوستان در گلستان در زمینه استحصال روغن از زالو

به گزارش گلستان24؛به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از استان گلستان ؛ شرکت پارسیان زالو تندیس بزرگترین مرکز پرورش زالو و کشت جلبک کشور با مساحت ۵ هزار متر در استان گلستان و شهر سرخنکلاته و روستای محمد آباد گرگان، با کادر مجرب و توانمند مشغول به فعالیت است.

زالو درمانی بیش از 1400 سال قدمت دارد و می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها یاری بخش علم پزشکی باشد  و اولین مجوز پرورش زالو در سال 1387 صادر شد و تعداد مراکزی که رسمیت داشته باشند در کشور زیاد نیست.

زالو درحجامت خون و مواد را از عمق بدن بیرون می‌کشد و برای اینکه بتواند خونخواری کند باید مانع لخته شدن خون بشود برای این کار بزاق خود را همزمان با مکیدن به داخل محل تزریق می‌کند بنابراین بدن بیمار از خواص بزاق زالو نیز بهره‌مند می‌شود.

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اولین دانشگاه کشور بود که در آن شرکت دانش بنیان پرورش زالو تاسیس شد و از سال 1396 زالو درمانی در ردیف خدمات پزشکی قرار گرفت.

دکتر موسی حسام رئیس پارک علم و فناوری گلستان در همین رابطه به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری گفت : استان گلستان به دلیل اینکه در زمینه زالو رشد بسیار خوبی داشته مورد توجه تیم های کارشناسی داخلی و خارجی قرار گرفته است .

حسام افزود :  تیم دکترای سنتی از کشور هندوستان به همراه رئیس شرکت پارسیان زالو تندیس با حضور در پارک علم و فناوری گلستان در خصوص همکاری علمی بیشتر نشستی برگزار کردند .

وی تصریح کرد : اعضای این تیم 3نفره که که از پزشکان حاذق کشور هندوستان می‌باشند، جهت بررسی چگونگی مشارکت و سرمایه‌گذاری برای استحصال و استخراج روغن از زالو با همکاری شرکت پارسیان زالو تندیس به تبادل نظر پرداختند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان خاطرنشان کرد :  شرکت پارسیان زالو تندیس از شرکت‌‎های فعال مستقر در پارک علم و فناوری گلستان می‌باشد که دستاوردهای خوبی را در زمینه زالو درمانی داشته است.

حسام یادآور شد : بازاریابی فروش و تامین بازار موجب آسودگی خاطر پرورش دهندگان زالو می شود ، چرا که هنوز بازارهای این محصول برای خیلی ها مبهم و ناشناخته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار