مدیرکل بهزیستی:

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: با وجود اثبات همسرآزاری، مردان آزار و اذیت های انجام شده توسط همسران خود را به اورژانس های اجتماعی گزارش نمی کنند.

همسرآزاری زنان گلستانی گزارش نمی شود

به گزارش گلستان24؛ابراهیم غفاری روز شنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده استانداری گلستان اظهار کرد : پارسال 121 مورد همسرآزاری در پایگاه های اورژانس اجتماعی گلستان ثبت شد که همه آنها گزارش زنان از آزار و اذیت های جسمی، جنسی و عاطفی توسط مردان بود. 
وی بیان کرد: اگر چه همسرآزاری توسط زنان در گلستان وجود دارد، اما به دلیل ثبت نشدن رسمی آنها نمی توان آمار دقیقی اعلام کرد . 
مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: بر اساس بررسی های انجام شده در خصوص همسرآزاری های سال گذشته سواد و تحصیلات مردان همسرآزار دیپلم و یا کمتر از آن بود. 
غفاری ادامه داد: آمارهای اعلام شده برای این آسیب و یا دیگر مشکلات اجتماعی فقط براساس اطلاعات ثبت شده در مراکز دولتی است ،اما مصادیق و تعداد واقعی آنها در جامعه به مراتب بیشتر و نگران کننده تر است. 
وی گفت: همچنین پارسال 112 مورد کودک آزاری در گلستان به ثبت رسید که 88 مورد توسط پدر، 22 مورد توسط مادر و بقیه توسط اقوام و غریبه ها انجام شده بود. 
مدیرکل بهزیستی فرار از منزل را یکی دیگر از آسیب های اجتماعی در گلستان اعلام کرد و گفت: پارسال 39 دختر از خانه فرار کردند که پس از پیدا شدن، 35 نفر تحویل خانواده ها شده و 4 نفر دیگر در مراکز بازپروری بهزیستی پذیرش شدند. 
وی؛ افزایش آموزش به خانواده ها را یکی از ضرورت ها در کاهش این آمارها دانست و گفت: توسعه فعالیت های اورژانس اجتماعی تا حد زیادی قابلیت برخورد و مقابله با این آسیب ها را افزایش می دهد.
غفاری اضافه کرد: هم اینک 8 پایگاه اورژانس اجتماعی در گلستان فعالیت می کند که امیدواریم با افزایش آنها در همه شهرهای استان، زمینه برای مقابله به صورت علمی و کارشناسی با آسیب ها فراهم شود.
به گزارش ایرنا سند 'اهداف و برنامه های استراتژیک پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی در استان گلستان' با تاکید بر 6 آسیب و مشکل شاخص روز پنجشنبه گذشته در گرگان رونمایی شد.
علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارگلستان در آئین رونمایی این سند گفت: پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی مهمترین هدف این سند بوده و حاشیه نشینی، اعتیاد، خودکشی، طلاق، زنان سرپرست خانوار و فضای مجازی به عنوان 6آسیب شاخص مورد توجه قرار گرفته است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار