ابتکار شهردار گرگان برای اجرای پروژه‌های شهر‌ی

شهردار گرگان از آغاز عملیات اجرایی 30 پروژه شهرداری گرگان به‎مناسبت نیمه شعبان خبر داد و گفت: نخستین مجتمع خدمات خودرویی توسط شهرداری گرگان ایجاد شود.

انتقال آرامستان تا افتتاح نخستین مجتمع خدمات خودرویی در گرگان/ ‌توسعه شهر گرگان با پیوست‌های فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ عبدالرضا دادبود پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، از اجرای 30 پروژه شهرداری گرگان به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان خبر داد و اظهار کرد: شهرداری گرگان در نظر دارد با ویژه برنامه «شهر من، شهر انتظار‌« عملیات اجرایی 30 پروژه را در شهر گرگان آغاز کند که ساخت آبشار صخره‎ای در پارک جنگلی ناهارخوران، ایجاد سه خانه فرهنگ جدید برای توسعه فعالیت‎های فرهنگی، ساخت آرامستان جدید در محور گرگان – آق‎قلا و بهسازی و زیباسازی آرامستان فعلی، بهسازی باغمزار استاد لطفی از جمله این پروژه‎ها است.

وی از تدوین سند توسعه محلات خبر داد و گفت: این مهم که با همکاری نیروهای شهرداری و با استفاده از ظرفیت‎های علمی موجود در مجموعه انجام می‎شود تا چهار ماه آینده آماده و رونمایی می‎شود که براساس این سند زیرساخت‎ها و مشکلات، ظرفیت‎های اجتماعی، انسانی و اقتصادی هر محله مشخص و شناسایی خواهد شد.

شهردار گرگان با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در دستور کار شهرداری گرگان قرار دارد، افزود: سعی می‎شود این طرح در مدت پنج ساله و در یک اقدام برنامه‎ریزی‎شده و به طور کامل برای شهر اجرا شود.

دادبود با اشاره به برون‎سپاری خدمات شهری در شهرداری گرگان، بیان کرد: انتقال چهارشنبه‎بازار از محل موجود در دستور کار ما قرار دارد و در نظر داریم محل سابق را برای یک پروژه سرمایه‎گذاری استفاده کنیم.

وی از ساماندهی صنوف در شهرداری گرگان خبر داد و ابراز کرد: خدمات اتومبیل و مکانیکی‎ها نخستین صنفی هستند که کار آنها انجام می‎شود، مکان برای این صنف پیش‎بینی شده و مطالعات اولیه آن آغاز شده  تا به این ترتیب نخستین مجتمع خدمات خودرویی توسط شهرداری ایجاد شود.

شهردار گرگان با بیان اینکه ایجاد ایستگاه آتش‎نشانی در دستور کار ما قرار دارد، یادآور شد: مطالعات ساخت سالن چندمنظوره مدیریت بحران امسال آغاز می‎شود همچنین پارک آموزشی کودک و نوسازی تجهیزات آتش‎نشانی، شناسایی نقاط پرخطر، خرید پهباد برای کنترل مدیریت بحران در سطح شهر و تجهیز سیستم آتش‎نشانی به سیستم‎های به‎روز «GISl» و ... از دیگر برنامه‎های ما در این بخش است.

دادبود با بیان اینکه مطالعات طرح جامع گردشگری امسال آغاز می‎شود، متذکر شد: مطالعه و اجرای طرح دروازه‎های ورودی شهر گرگان و اولویت‎بندی اجرای آنها در دستور کار است در واقع برای همه بخش‎های گرگان دروازه‎های ورودی در نظر گرفته شده که براساس هویت شهر گرگان، بافت تاریخی و برندسازی که انجام می‎شود طراحی و اجرا خواهد شد.

وی از اجرای طرح جداره‎سازی و احیای محلات تاریخی و محورهای ارزشمند تاریخی خبر داد و یادآور شد: این یکی از بزرگترین پروژه‎هایی است که شهرداری گرگان برای نخستین بار به این حوزه می‎پردازد.

شهردار گرگان ادامه داد: در روز سه‎شنبه نخستین کریدور احیاء‎شده معرفی می‎شود که تحقق این مهم علاوه‎بر مباحث اقتصادی مسائل اجتماعی و فرهنگی فراوانی دارد، در واقع پیش‎بینی می‎شود از 6 کریدوری که در احیای بافت تاریخی مطالعات آن صورت گرفت یک مورد آن به طور کامل در سال‎جاری احیاء شود.

 دادبود از آغاز مرحله نخست بهسازی باغ مزار استاد لطفی خبر داد و اذعان کرد: این پروژه بسیار وسیع است اما ما سعی می‎کنیم بخشی را که مربوط به شهرداری است را در 6 ماهه نخست امسال تکمیل کنیم که در حال حاضر 200 میلیون تومان اعتبار برای دیواره‎سازی این پروژه در نظر گرفته شده اما اگر مقدمات اجرای بیشتر پروژه فراهم شود امکان افزایش اعتبارات وجود دارد.

وی از تهیه نقشه جامع گردشگری در سال‎جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تدوین این نقشه شهرداری گرگان بتواند پروژه‎های گردشگری را معرفی کند.

شهردار گرگان تصریح کرد: شهرداری گرگان برای جلب مشارکت مردمی آیین‎نامه‎ای را پیش‎بینی کرده که از این طریق امکان مشارکت مردم در پروژه‎های شهرداری میسر می‎شود، همچنین در نظر داریم با کمک خیرین بخش مبلمان شهری را در گرگان ارتقاء دهیم.

دادبود با اشاره به پروژه‎های شهرداری گرگان در بخش‎های فرهنگی و اجتماعی،  اضافه کرد: در این بخش حوزه‎های مختلف هنری مانند موسیقی، تئاتر و ... با رویکرد آموزش شهروندی در دستور کار قرار می‎گیرد، همچنین نکوداشت هفته‎های فرهنگی و ملی گرگان، توسعه ورزش محلات از نظر زیرساختی و برگزاری جشنوراه‎های مختلف، توجه به فضاهای موردنیاز زنان، جوانان و سالمندان و ایجاد بازارچه مشاغل خانگی از دیگر برنامه‎های ما در سال‎جاری است.

وی از توسعه فضای سبز در گرگان خبر داد و گفت: براساس این طرح «النگدره» گرگان به پیاده‎راه تبدیل خواهد شد، در این طرح که به طور آزمایشی به مدت یک الی دو ماه انجام می‎شود برای حمل‎ونقل و تردد مردم در بخش‎های مختلف از کالسکه و ماشین‎های برقی استفاده خواهد شد.

شهردار گرگان از خرید 20 دستگاه اتوبوس در سال‎جاری خبر داد و افزود: ایجاد سه پارک محله‎ای و منطقه‎ای جدید، احداث 10 بوستان کوچک در نقاط مختلف شهر، احداث 20 کیلومتر کانال برای دفع آب‎های سطحی، اجرای عملیات 20 کیلومتر جدول‎گذاری و 400 هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت معابر از دیگر برنامه‎های ما در سال‎جاری است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

آخرین اخبار