مدیر جهاد کشاورزی علی‌آبادکتول خبر داد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول از فعال شدن پنج مرکز خرید محصولات زراعی کلزا در این شهرستان خبر داد.

پیش‌بینی تولید بیش از 134 هزار تن کلزا در علی‌آبادکتول/ فعال شدن 5 مرکز خرید تضمینی کلزا در علی‌آبادکتول

به گزارش گلستان 24؛محمد ضیایی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه زمان برداشت زراعت کلزا آغاز شده است، اظهار کرد: اکنون زمان برداشت محصولاتی نظیر کلزا، گندم و جو است که در مرحله نخست، موضوع برداشت زراعت کلزا را داریم که خوشبختانه شرکت بازرگانی دولتی ایران (شرکت غله) به عنوان مباشر خرید محصولات زراعی تعیین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول با بیان اینکه بیش از 20 هزار تن کلزا در سطح این شهرستان برداشت شده است، ابراز کرد: سطح زیر کشت کلزا در شهرستان علی‌آبادکتول ۷هزار و ۸۶۲ هزار هکتار است که ابلاغیه به شهرستان ۵ هزار هکتار بوده است.

 ضیایی خاطرنشان کرد: پنج مرکز خرید محصولات زراعی کلزا در شهرستان علی‌آبادکتول فعال است که این مراکز شامل شرکت تعاونی استرآباد در شهر فاضل‌آباد (کمالان)، شرکت خاوردشت و شرکت دانه‌های روغنی در شهرستان علی‌آبادکتول است.

وی با بیان اینکه آغاز خرید محصولات زراعی کلزا در شهرستان علی‌آبادکتول خبر داد و اذعان کرد: از ‌شنبه هفته گذشته خرید محصولات زراعی کلزا در شهرستان علی‌آبادکتول آغاز شد و شرکت تعاونی کتول در شهر مزرعه و شرکت تعاونی زنان حکیم آباد از دیگر مراکز خرید محصولات زراعی کلزا در شهرستان علی‌آبادکتول است.

*750 هکتار از اراضی علی‌آبادکتول زیرکشت جو است/ کشت شالی در شهرستان علی‌آبادکتول کاهش یابد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول با بیان اینکه بعد از برداشت محصولات زراعی کلزا برداشت محصولات جو آغاز می‌شود، اظهار کرد: 750 هکتار از اراضی شهرستان علی‌آبادکتول زیرکشت جو است که مرکز خرید آن شرکت تعاونی سازمان تعاون در شهرستان علی‌آبادکتول است که کار خرید زراعت جو را انجام می‌دهد.

 ضیایی از فعال شدن 9 مرکز خرید گندم در علی‌آبادکتول خبر داد و تصریح کرد: بعد از اینکه خرید زراعت گندم آغاز شد 9 مرکز خرید گندم در سطح شهرستان علی‌آبادکتول پیش‌بینی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی قیمت پیشنهادی کلزا  برای سال زراعی 97-96 را با 9 درصد افزایش نسبت به قیمت سال 96-95، 30 هزار و 335 ریال اعلام کرد.

ضیایی با تاکید بر اینکه بحران کم‌آبی در گلستان وجود دارد، افزود: با توجه به بحران کم‌آبی و خشکسالی که در کشور و به تبع آن در استان گلستان وجود دارد از کشت بی‌رویه شالی خودداری کنند زیرا شالی نیاز آبی بسیار بالایی برخوردار است

وی با بیان اینکه کشت شالی در شهرستان علی‌آبادکتول کاهش یابد، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان شالی در اراضی سنگلاخی کشت نشود زیرا این محصول زراعی نیاز آبی بسیار بالایی دارد.

*مبلغ 140 میلیارد تومان به کلزاکاران استان گلستان پرداخت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول اظهار کرد: کود و سم برای کشاورزی به مقدار کافی در مراکز مجاز توزیع کود و سم در سطح شهرستان علی‌آبادکتول موجود است.

ضیایی با بیان اینکه محصولات زراعی سویا به آب زیادی نیاز ندارند، ابراز کرد: کشاورزان برای تهیه بذور سویا و نهاده‌های کشاورزی از مراکز مجاز و فروشگاه‌های مجاز سم‌فروشی اقدام کنند زیرا به اندازه کافی بذور سویا وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: سال زراعی گذشته 45 هزار تن دانه روغنی کلزا در استان گلستان تولید شد که امسال پیش‌بینی می‌کنیم تولید این محصول به بیش از 134 هزار تن برسد.

سهرابی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ 140 میلیارد تومان به کلزاکاران استان گلستان پرداخت شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار