معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان خبر داد

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: شرایط برای شیوع بیماری قارچی «فوزاریوم» فراهم شده است و کشاورزان باید نسبت به جلوگیری این بیماری در مزارع خودشان اقدامات لازم را انجام دهند.معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: شرایط برای شیوع بیماری قارچی «فوزاریوم» فراهم شده است و کشاورزان باید نسبت به جلوگیری این بیماری در مزارع خودشان اقدامات لازم را انجام دهند.

شیوع بیماری قارچی «فوزاریوم» در مزارع گلستان/ بهترین زمان برای مبارزه با بیماری قارچی «فوزاریوم» زمان ظهور خوشه‌ها است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  محمدرضا عباسی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: شرایط برای شیوع بیماری قارچی «فوزاریوم» فراهم شده است و کشاورزان باید نسبت به جلوگیری این بیماری در مزارع خودشان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند قارچ‌کش‌های مناسب علیه بیماری «فوزاریوم»  را با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی و کارشناسان پهنه استفاده کنند و یا به کلینیک‌های گیاهپزشکی مراجعه کنند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان ابراز کرد: بهترین زمان برای مبارزه با بیماری قارچی «فوزاریوم»  زمان ظهور خوشه‌ها است و هنگامی که کشاورزان بین 10 الی 20 درصد گلدهی مزارع را مشاهده کردند می‌توانند از قارچ‌کش‌ها علیه بیماری  «فوزاریوم» استفاده کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: بهترین زمان برای استفاده از قارچ‌کش  «فوزاریوم» در مزارع فراهم شده است و 70 لغایت 80 درصد کشاورزان می‌توانند از این قارچ‌کش علیه بیماری فوزاریوم استفاده کنند.

وی افزود: کشاورزان حتما مبارزه با  «فوزاریوم» با قارچ‌کش در زمان خوشه را داشته باشند که دچار خسران زیاد در مزارع نشود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان اذعان کرد: با توجه به رطوبتی که در مزارع استان گلستان موجود است و شرایط کاملا برای رشد و پیشرفت بیماری  «فوزاریوم» فراهم است در صورتی که کشاورزان در مواقع مناسب با این بیماری مبارزه نکنند انتظار می‌رود دو تن کاهش محصول در هکتار را داشته باشیم.

عباسی تصریح کرد: کشاورزان در هنگام استفاده از قارچ‌کش به هیج عنوان آن قارچ‌کش را همراه با کود ریزمغذی استفاده نکنند زیرا باعث سوختن برخی از مزارع می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار