مدیر بنادر و دریانوردی گلستان:

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با تاکید بر اینکه خلیج گرگان و شبه جزیره میانکاله نیازمند راهکار برای بازگردان آب است، گفت:تمام کانال های منتهی به خلیج گرگان از دریا مسدود است.

کانال های انتقال آب خلیج گرگان مسدود شده است

به گزارش گلستان 24 ، اله یار اسعدی اظهار کرد: خلیج گرگان بیمار است و پیشگیری امروز بهتر از فرداست و هزینه ای که امروز برای نجات خلیج گرگان نیاز داریم به مراتب کمتر از هزینه درمان فرداست.

وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم خلیج گرگان دچار بیماری دریاچه ارومیه شود، افزود: اگر تدبیر و راهکار فوری برای نجات خلیج گرگان اندیشیده نشود به زودی مستاصل خواهیم شد.

راهکار برای جلوگیری از بحران خلیج گرگان وجود دارد

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان تاکید کرد: هم اکنون راهکار برای جلوگیری از بحران خلیج گرگان وجود دارد و باید به سرعت برای نجات آن چاره اندیشی کنیم.

وی ادامه داد: اگر این فرصت را از دست بدهیم در آینده نه چندان دور به جای اینکه ما برای خلیج گرگان چاره اندیشی کنیم خلیج برای ما تصمیم می گیرد.

اسعدی با یادآوری اینکه خلیج گرگان دارای دوره تناوب آبی و پریود زمانی ۲۰ تا ۲۵ ساله است، تصریح کرد: در حال حاضر تمام کانال های منتهی به خلیج گرگان از سمت دریای خزر مسدود شده و خلیج گرگان و شبه جزیره میانکاله نیازمند راهکار و تدبیر برای بازگرداندن آب هستند.

وضعیت بحرانی خلیج گرگان

وی با تاکید بر اینکه راهکار نجات خلیج گرگان در باز کردن کانال هاست، متذکر شد: سه کانال چاپاقلی، خوزینی و چارپایه برای بازگرداندن آب به خلیج گرگان وجود دارد و لایروبی کانال خوزینی بهترین گزینه برای نجات آن است.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان خاطرنشان کرد: ما آلارم خطر خلیج گرگان را به صدا درآورده ایم و مطالعات را انجام داده و در اختیار متولی (محیط زیست) قرار داده ایم اما به لحاظ اجرایی نجات خلیج در حوزه مسئولیت و اختیارات ما نیست.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار