رئیس پلیس راهور استان گلستان گفت: متاسفانه در دو ماهه نخست سال 1397 تعداد 16 نفر از شهروندان گلستانی در داخل شهرها بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

۴۵ درصد جان‌باختگان در گرگان در مسیر کمربندی رخ داد

به گزارش گلستان24؛ایوب شرافتی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در دو ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۶ نفر از شهروندان گلستانی بر اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند.

وی درخصوص آمار مجروحین در دو ماهه نخست سال جاری تصریح کرد: در دو ماهه نخست سال جاری در سطح استان گلستان تعداد ۵۵۰ نفر در تصادفات درون‌شهری مجروح شدند.

*رامیان و مینودشت بیشترین آمار تصادفات منجر به جرح و فوتی را به خود اختصاص داده است

رئیس پلیس راهور استان گلستان با بیان اینکه شهرهای رامیان و مینودشت بیشترین آمار تصادفات منجر به جرح و فوتی را به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: شهرهای رامیان، آزادشهر، گرگان و مینودشت دارای بیشترین تصادفات فوتی در سال‌های ۱۳۹۶ بودند و شهرهای گمیشان، گنبدکاووس، آق‌قلا، رامیان و مینودشت دارای بیشترین تصادفات منجر به جرح در سال گذشته معرفی شدند.

شرافتی خاطرنشان کرد: متاسفانه ۹۰ درصد افرادی که جان خود را در تصادف از دست دادند عابران پیاده و موتورسواران بودند.

وی اذعان کرد: ۸۳ درصد از رانندگان مقصر در رانندگی در سطح استان گلستان دارای گواهینامه راهنمایی و رانندگی مجاز بودند و ۱۷ درصد رانندگان متخلف فاقد گواهینامه رانندگی بودند و ۸۱ درصد رانندگان مقصر میانگین سنی ۱۵ لغایت ۴۵ سال بودند.

*بیشترین تصادف در ساعات ۱۷ لغایت ۲۰ اتفاق می‌افتد/ ۴۵ درصد جان‌باختگان در گرگان در مسیر کمربندی رخ داد

رئیس پلیس راهور استان گلستان ابراز کرد: مهمترین عامل تصادفات عدم توجه کافی به جلو و عدم رعایت حق تقدم گزارش و ثبت شد.

شرافتی با بیان اینکه بیشترین تصادف در ساعات ۱۷ لغایت ۲۰ اتفاق می‌افتد، یادآور شد: متاسفانه بیشترین آمار تصادفات در ساعات ۱۷ لغایت ۲۰ رخ می‌دهد.

وی افزود: متاسفانه افزایش هفت درصدی تعداد جان‌باختگان در دو ماهه نخست سال جاری در گلستان را شاهد بودیم و تقریبا تعداد مجروحان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته برابر بودند.

رئیس پلیس راهور استان گلستان تصریح کرد: شهرهای گنبدکاووس، آق‌قلا و علی‌آبادکتول بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص دادند و شهرهای گنبدکاووس، مینودشت و آزادشهر و علی‌آبادکتول دارای بیشترین تصادفات منجر به جرح معرفی شدند.

شرافتی ابراز کرد: در دو ماهه سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۶ نفر از شهروندان گلستانی در داخل شهرها بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

وی در خصوص آمار مجروحین در دو ماهه نخست سال جاری افزود: در سطح استان گلستان تعداد ۵۵۰ نفر در دو ماهه نخست سال جاری در تصادفات درون شهری مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور استان گلستان اظهار کرد: قریب به ۴۵ درصد جان‌باختگان در شهرستان گرگان در سال ۱۳۹۶ در مسیر کمربندی رخ داده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار