نسبت به مدت مشابه سال گذشته

رئیس‌پلیس راهور استان گلستان از افزایش هفت درصدی تصادفات فوتی در سال 1397 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.

تصادفات فوتی در گلستان 7 درصد افزایش یافت/ 30 درصد تصادفات درون‌شهری در گلستان مربوط به عدم رعایت حق تقدم است

به گزارش گلستان24؛ایوب شرافتی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: تصادفات فوتی در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح استان گلستان هفت درصد افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال جاری شاهد افزایش هفت درصدی تصادفات فوتی نسبت به  سال گذشته را شاهد بودیم در راستای تصادفات منجر به جرح نیز افزایشی را در سطح استان گلستان نداشتیم.

رئیس‌پلیس راهور استان گلستان با بیان اینکه شهرستان‌های گنبدکاووس، علی‌آبادکتول و آق‌قلا بیشترین تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص داد، ابراز کرد: تصادفات منجر به فوت درون‌شهری در استان گلستان روند صعودی داشت بیشترین تصادفات منجر به فوت در شهرستان‌های گنبدکاووس، علی‌آبادکتول و آق‌قلا ثبت شد.

شرافتی با بیان اینکه شهرستان‌های گنبدکاووس و علی‌آبادکتول بیشترین آمار تصادف در سطح استان گلستان ثبت شد، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های گنبدکاووس و علی‌آبادکتول در تصادفات منجر به جرح درون‌شهری نیز بیشترین آمار تصادف را در سطح استان گلستان به خود اختصاص دادند.

وی رعایت قوانینی راهنمایی و رانندگی را یک امر ضروری دانست و اذعان کرد: مهمترین علل افزایش تصادفات در سطح استان گلستان عدم توجه کافی به جلو در حین رانندگی گزارش شده است.

رئیس‌پلیس راهور استان گلستان با تاکید بر اینکه رانندگان حق تقدم را رعایت کنند، یادآور شد: 30 درصد تصادفات درون‌شهری در سطح استان گلستان به عدم رعایت حق تقدم اختصاص یافت.

شرافتی عدم توجه کافی به جلو و عدم رعایت حق تقدم دو عامل مهم در وقوع تصادفات محسوب می‌شوند، تصریح کرد: 70 درصد تصادفات درون‌شهری در سطح استان گلستان مربوط به دو عامل عدم توجه کافی به جلو و عدم رعایت حق تقدم گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده بیش از 90 درصد تصادفات درون‌شهری در استان گلستان را به خود اختصاص دادند، اذعان کرد: 94 درصد تصادفات درون‌شهری در سطح استان گلستان به موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده اختصاص دارد.

رئیس‌پلیس راهور استان گلستان با بیان اینکه عابران پیاده به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند، خاطرنشان کرد: اگر عابران پیاده در هنگام راه رفتن از خطوط عابران پیاده استفاده کنند و علایم راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند قطعا در سطح استان گلستان شاهد تصادفات این‌چنینی نخواهیم بود.

شرافتی از آمار 40 درصدی تصادفات جرحی و فوتی در استان گلستان خبر داد و افزود: 40 درصد از آمار تصادفات فوتی و جرحی در سطح استان گلستان را عابران پیاده به خود اختصاص می‌دهند که متاسفانه این آمار تصادفات بسیار بالا است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار