واکنش شرکت حمل‎ونقل «تاچ‎سی» به انتشار یک خبر

روابط عمومی شرکت دانش‎بنیان «تاچ‎سی» نسبت به اظهارات رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری گنبدکاووس واکنش نشان داد.

«تاچ‎سی» شرکت دانش‎بنیان ثبت‎شده و دارای مجوز است/ مدیریت سازمان حمل‎ونقل گنبدکاووس به‎جای تخریب زمینه را برای رقابت سالم فراهم کند

به گزارش گلستان24؛حمیدرضا حجی‎زاده، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری گنبدکاووس چندی پیش در مصاحبه‎ای با خبرنگار فارس در گنبدکاووس فعالیت شرکت «تاچ‎سی» در گنبدکاووس را غیرقانونی اعلام کرد و گفت: با توجه به عدم هماهنگی و طی روال قانونی برای فعالیت توسط شرکت مسافربری «تاچ‌سی»، فعالیت این شرکت در گنبدکاووس غیرقانونی است.

در پی این اظهارات روابط عمومی شرکت موردنظر در جوابیه‎ای به اظهارات رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری گنبدکاووس پاسخ داده است که متن آن به شرح ذیل است:

1.در مورد ذکر کلمه غیرقانونی به اطلاع می‎رساند «تاچ‎سی» یک شرکت دانش‎بنیان ثبت‎شده می‎باشد و تا این لحظه از کلیه مراجع مجوزهای لازم کسب‎وکار در کشور را اخذ کرده که در نوع خود و در بین شرکت‎های با فعالیت مشابه که در سطح کشور مشغول فعالیت هستند بی‎مانند است.

این مجوزها شامل موارد زیر است؛

ثبت شرکت رسمی حمل‎ونقل
اخذ پروانه حمل‎ونقل درون‎شهری
پروانه حمل بار درون‎شهری
نماد اعتماد الکترونیک
محوز ثبت نرم‎افزار در ساماندهی
نشان ملی ثبت رسانه‎های دیجیتال
مجوز فعالیت از نظام صنفی رایانه‎ای
پروانه کسب از اتاق اصناف
پروانه کسب کارهای مجازی از اتحادیه کشوری با دامنه فعالیت در سراسر کشور

2. به اطلاع می‎رساند در حوزه تاکسی‎های آنلاین مطابق نامه دادستان محترم کل کشور، مسؤولیت صدور پروانه و مجوز قانونی فعالیت برعهده اتحادیه صنفی (اتحادیه کسب و کار مجازی) است و این شرکت‎ها با پذیرفتن ضوابط نظارتی و رعایت آن مجاز به تأسیس دفتر و فعالیت در شهرستان‎ها هستند.

ضمناً سفیران «تاچ‎سی» با طی کردن مراحل قانونی پس از اخذ استعلام‎های مختلف از قبیل گواهی عدم‎سوء پیشینه، گواهی عدم اعتیاد، گذراندن کلاس‎های آموزشی اخلاقی و سپس آموزش عملیاتی و فنی مجوز فعالیت در سیستم را دریافت کردند و اینکه همواره توسط مسافران در پایان هر سفر از جنبه‎های مختلف قضاوت می‎شوند.

مضاف بر این موضوع «تاچ‎سی» مجهز به یک سیستم هوشمند نظارتی سیستمی و مونیتورینگ رانندگان در حین سفر است که با مشاهده هر تخلف هر چند کوچک به سرعت کاربری راننده را به صورت اتوماتیک تا بررسی لازم توسط کارشناسان مسدود می‎کنند که این سیستم نیز در مقایسه با سیستم‎های سنتی که مدیران آژانس یا سازمان حمل‎ونقل حتی از موضوعات خبردار نمی‎شدند در نوع خود متفاوت و منحصر به فرد است.

متأسفانه همانطور که در متن خبر نیز مشاهده می‎شود نظرات رئیس محترم سازمان مدیریت حمل‎ونقل شهرداری گنبدکاووس بیشتر در قامت جانبداری جهت حفظ منافع یک شرکت خصوصی خاص مطرح شده و در آن هیچ راهکاری برای فعالیت رقبای این شرکت دیده نشده است که موضوع «حذف رقبا به هر قیمت ممکن» را در ذهن خواننده تقویت می‎کند.

گذشته از همه موارد ممکن در وضعیتی که کشور در حوزه فناوری با تحریم‎های ناعادلانه‎ کشورهای خارجی روبه‎رو است اینکه اینگونه جوانان خلاق و باانگیزه کشور را که با تلاش در حوزه استارتاپ‎ها در حال جنگیدن با تحریم‎های مختلف هستند با اینگونه مطالب در داخل هم تحریم کنیم کمی ناجوانمردانه به نظر می‎رسد!

در پایان گفتنی است که «تاچ‎سی» تا این لحظه برای فعالیت خود بیش از 9 مجوز رسمی از نهادها و سازمان‎های مختلف دریافت کرده و همچنین دارای تفاهم‎نامه طرح تکاپو در کشور است و اعلام می‎دارد که برای هر نوع همکاری و تعامل با کلیه سازمان‎ها در گنبدکاووس آمادگی کامل را دارد و شایسته است مدیریت محترم سازمان حمل‎ونقل شهر گنبدکاووس به‎جای تخریب رقبای شرکت موردحمایتشان با ذکر راهکارهای لازم زمینه را جهت فعالیت و رقابت سالم با شرکت دانش‎بنیان تاچ‎سی را در سال حمایت از «کالای ایرانی» فراهم کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار