رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: طرح ارجاع الکترونیک در ۳ شهرستان استان گلستان به صورت پایلوت در حال اجرا است.

اجرای طرح ارجاع الکترونیک در ۳ شهرستان استان

به گزارش گلستان24؛ عبدالرضا فاضل ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که در نیمه دوم سال گذشته داشتیم و جلسات کارشناسی که در حوزه وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، استان گلستان به عنوان پایلوت اجرای طرح ارجاع الکترونیک انتخاب شد.

وی با بیان اینکه منابع اعتباری خوبی برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است، افزود: طرح ارجاع الکترونیک در حال حاضر در 3 شهرستان آق قلا، بندرترکمن و علی آبادکتول در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در ادامه به وضعیت ساخت پردیس بین الملل این دانشگاه اشاره کرد و گفت: مجوز احداث این مرکز از سال 92 گرفته شده بود و در حال حاضر هم عملیات ساخت آن در دست انجام است.

وی بیان داشت: پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان در زمینی به مساحت 5 هزار و 200 مترمربع و در 4 طبقه در دست ساخت قرار دارد.

به گفته فاضل برای ساخت این پردیس 16 میلیارد تومان و برای تجهیز آن 9 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است که تاکنون 2 میلیارد و 537 میلیون تومان در این پروژه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در رشته‌هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی در قالب پردیس، دانشجو پذیرش می شود، گفت: این مرکز 570 دانشجو دارد که 68 نفر آنان خارجی هستند. برای برگزاری کلاس‌های دانشجویان با مشکل کمبود فضا مواجه بودیم که ساخت پردیس بین‌الملل می‌تواند این مشکلات را رفع کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه پردیس بین‌الملل دانشگاه اوایل سال 98 تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار داشت: بودجه ساخت این مرکز از محل جذب دانشجویان خارجی و مازاد درآمدهای پردیس خودگردان تأمین می‌شود.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار