شهردار گرگان خبر داد

شهردار گرگان از اجرای 485 پروژه شهری در سال جاری در این شهر خبر داد و گفت: امسال سال متفاوتی برای شهرداری گرگان و مردم این شهر خواهد بود.

اجرای 485 پروژه شهری در گرگان/ خریداری 20 دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی گرگان

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا دادبود در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: قبل از سال بودجه دو هزار و پانصد میلیارد ریالی برای سال 1397 تصویب شد.

وی ادامه داد: امسال را با فعالیت نوروزی شروع کردیم که شهرداری چندین برابر سال‌های گذشته اقداماتی انجام شد، سه برابر سال گذشته المان نوروزی داشتیم و سطح خدمات در نظافت و پاکیزگی شهر ارتقا پیدا کرد.

شهردار گرگان گفت: بر اساس نظرسنجی یک سازمان پژوهشی خارج از شهرداری گرگان، امسال رضایتمندی بیش از 80 درصدی بین گردشگران بازدیدکننده از گرگان وجود داشت و بیش از 80 درصد گردشگران اظهار کردند تمایل دارند دوباره می‌‌خواهند از گرگان بازدید داشته باشند.

دادبود بیان کرد: بر اساس بودجه امسال و راهبردها و اهداف‌ها، 485 پروژه و اقدام را در سطح شهر و در فضاهای مختلف برنامه‌ریزی کردیم که اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرداری چهار موضوع محوری را در دستور کار خودش قرار داده که یکی محله‌محوری است، سند توسعه محلات شهر در حال تدوین است که بر اساس این سند نیازهای محلات مشخص می‌شود و به راهکار حل نیازها نیز توجه شده است.

شهردار گرگان تصریح کرد: به مشارکت مردمی خیلی اهمیت می‌دهیم و این مشارکت می‌تواند از کارهای کوچک مردمی شروع شود و تا سرمایه‌گذاری کلان در پروژه‌ها به آن نگاه شود.

دادبود گفت: توسعه گردشگری یکی دیگر از عناوین محوری در شهر است که شهرداری به آن توجه دارد که می‌تواند باعث اشتغال و زیبایی شهر و توسعه گرگان شود.

وی با اشاره به اینکه یک برنامه 20 ساله گردشگری در قالب طرح مطالعات گردشگری شهر در حال تدوین است، در خصوص توسعه متوازن شهر گرگان تاکید کرد: شهر گرگان به صورت نامتوازن توسعه پیدا کرده و یکی از کارهایی که در حال پیگیری هستیم، توسعه خدمات شهر در تمام سطوح شهر است.

شهردار گرگان درباره ترافیک قابل توجه محور ناهارخوران گرگان، بیان کرد: این امر بخاطر این است که این محور برای گردشگری مورد توجه مردم است و قصد داریم با توسعه نقاط گردشگری نگاه سکونتی مردم را به آن محلات و مناطق هم معطوف کند.

دادبود اضافه کرد: احداث تاسیسات ترافیکی می‌تواند به کنترل ترافیک کمک کند اما یک اقدام کامل کننده نیست و باید طرح جامع داشته باشیم.

وی گفت: برای ناهارخوران محورهای دسترسی جدید تعریف شده که امسال اجرایی می‌شود تا بحران ترافیک ناهارخوران حل شود.

شهردار گرگان با اشاره به اینکه بودجه پنج میلیارد تومانی برای آسفالت در بودجه شهرداری دیده شده است، خاطرنشان کرد: به زودی طی دو هفته آینده شهرداری نهضت آسفالت را در گرگان اجرایی خواهد کرد تا این نارضایتی موجود در برخی معابر حل شود.

دادبود ادامه داد: حداقل 20 دستگاه اتوبوس به زودی خریداری خواهد شد و به زودی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر گرگان اضافه می‌شود و این اتوبوس‌ها هوشمند است و شرایط استفاده معلولان نیز در این اتوبوس‌ها فراهم است.

وی گفت: برای محور هزارپیچ گرگان پروژه گردشگری پیش‌بینی شده اما اجرای پروژه نیازمند زیرساخت‌هایی همانند راه دسترسی و تامین آب شرب برای این منطقه است که این موضوع با جدیت در دستور کار شهرداری گرگان قرار دارد.

شهردار گرگان تصریح کرد: برای همه ورودی‌های شهر دروازه طراحی و اجرا خواهیم کرد و سایت بزرگ گردشگری و تفریحی را در شمال شهر پیش‌بینی کردیم، مشکل تلکابین ناهارخوران هنوز حل نشده است و به محض حل مشکلات، عملیات اجرای این پروژه آغاز خواهد شد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار