ایجاد الودگی هوا توسط اتوبوس های شهرداری؛

وجود اتوبوس های فرسوده شهرداری در سطح شهر باعث ایجاد الودگی در هوای شهر شده و شهرداری باید فکری به حال این موضوع کند.

زنگ خطر برای هوای گرگان/شهرداری ناوگان حمل نقل را مورد بررسی قرار دهد

به گزارش پایگاه خبری گلستان 24؛ آلودگی هوا با کاهش انرژی و ایجاد خواب الودگی همراه است و زمینه بروز پرخاشگری را فراهم می کند. در واقع وقتی فرد به دلیل آثار آلودگی هوا که یکی از آنها کمبود اکسیژن است، بی حوصله یا کم حوصله می شود قادر به کنترل خود نیست و عصبی رفتار می کند.

خانم های باردار و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی در صدر کسانی هستند که نسبت به الودگی  هوا بیشترین اسیب پذیری را دارند.

جمعیت شهرستان گرگان 463 هزار نفر می باشد که نسبت به جمعیت استان حدود %35 از جمعیت را به خود اختصاص داده است؛تراکم نسبی جمعیت در شهرستان گرگان به اعضای هر کیلو متر مربع 259 نفر می باشد،و این امار نشان دهندمیزان تراکم بالا جمعیت در گرگان می باشد.

میدان شهرداری که نقطه ی مرکزی شهر می باشد در ساعاتی از روز با انبوه جمعیت مواجعه است و می توان گفت درصد قابل توجه ای ازشهروندان گرگانی در این مسیر حضور دارند و کار های روز مره خود رادر این نقطه انجام می دهند.

در این ساعات پر رفت و امد الودگی زیادی در میدان شهرداری وجود دارد که یکی از علل های  ان وجود اتوبوس های فرسوده خط واحد است که الودگی بسیاری تولید می کنند.

در شهر گرگان که دارای جنگل های زیبا و بکر می باشد،وجود الودگی هوا یک امر غیر طبیعی است و نباید این شهر با این جمعیت این مقدار الودگی در هوایش وجود داشته باشد.

شهرداری گرگان باید به جای هزینه کردن بودجه برای فضا های گردشگری ناوگان حمل نقل شهری را بروز رسانی کند و این مسئله را در الویت کاری خود قرار دهد زیرا که سلامتی شهروندان از هر موضوع دیگری مهمتر است.

طرح واجرای پروژه های زیرگذر و روگذر برای روان کردن ترافیک موثراست ولی تا زمانی که خطوط فرسوده حمل نقل شهری مورد بازنگری و تعویض قرار نگیرند مشکل الودگی رفع نمی شود..

شهرداری گرگان ضمن تلاش هایی که برای پیشرفت گرگان کرده است باید این مشکل حاد را در الویت کاری خودش قرار دهد،تا در اینده مشکلات جدی تری فضای شهری گرگان را در تهدید نکند.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار