فرماندار کلاله خبر داد

فرماندار شهرستان کلاله با اشاره به پیشگام بودن مردم این شهرستان در پرداخت زکات در سطح استان گلستان، گفت: 100 واحد مسکونی در سال جاری برای نیازمندان از محل زکات جمع‌آوری شده در شهرستان ساخته خواهد شد.

شهرستان کلاله رتبه برتر کشور در پرداخت زکات

به گزارش گلستان24؛کلمه «زکات» اسم مصدر از ریشه «زکاء» به معنی رشد و نمو یافتن است، و در فرهنگ اسلامی یکی از فروع دین اسلام بوده و از ضروریات و واجبات این دین الهی به شمار می‌رود که همان‌طور که از نامش پیداست بر اساس وعده الهی موجب رشد و گسترش نعمت و برکت در زندگی افراد زکات دهنده می‌شود.

زندگی آدمی در این جهان، هر لحظه در معرض وزش طوفان‌های فناست و هر ثانیه امکان آن هست که با نسیمی دفتر ایام بر هم خورده و قاصد مرگ آدمی را برای رفتن به جهان دیگر فرا خوانَد. بنابر این انسان اندیشمند و عاقل قبل از فرا رسیدن آن لحظه هولناک خود را آماده سفر می‌کند و هرگز انجام وظایف و تکالیف دینی خویش را به آینده موکول نمی‌کند، که چه بسا در آینده نباشد.

مردمان مومن شیعه و سنی شهرستان کلاله از آن دسته از مردمانی هستند که همواره نشان داده‌اند در انجام این واجب دینی و بروز اعتقاد خود به فرامین الهی طلایه‌دار بوده و اگر مسوولان و مدیران به نظم بخشی و ساماندهی این حرکت و یادآوری آن به مردم اقدام کنند، این مردمان شریف صحنه‌های ماندگاری را از خود رقم خواهند زد.

از این رو صبح امروز جلسه شورای زکات شهرستان کلاله در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان و با ریاست محمد حمیدی فرماندار این شهرستان با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت این شورا در سال گذشته و برنامه‌ریزی برای اجرا و به ثمر نشستن اهداف سال جاری برگزار شد.

*شهرستان کلاله رتبه برتر کشور در پرداخت زکات/ کلاله بالغ بر 4 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات پرداخت کردند

فرماندار شهرستان کلاله در این نشست با اشاره به اینکه مردمان مومن و متدین این شهرستان همواره در پرداخت زکات و ادای فرایض دینی در استان گلستان پیشگام بوده اند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شهرستان کلاله همواره رتبه‌های برتر پرداخت زکات را در سطح استان گلستان به دست آورده است.

محمد حمیدی با بیان اینکه در سال گذشته مردم شهرستان کلاله بالغ بر 4 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات پرداخت کردند، افزود: بیش از 70 درصد زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته در شهرستان کلاله در حوزه معیشت، درمان، تحصیل و خرید جهیزیهنیازمندان هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه 30 درصد دیگر زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان در پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شده است، خاطرنشان کرد: رتبه برتر شهرستان کلاله در استان گلستان و کشور در حوزه پرداخت زکات حاصل تقید و تعهد مردم و تلاش دست‌اندرکاران شورای زکات بوده است.

فرماندار شهرستان کلاله با اشاره به اینکه تلاش ما در سال جاری معطوف به افزایش قابل توجه میزان زکات جمع‌آوری شده خواهد بود، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته با کمیته امداد شهرستان کلاله، با مشارکت خیرین و با بهره‌مندی از زکات جمع‌آوری شده 100 واحد مسکونی برای نیازمندان در این شهرستان خواهیم شاخت.

حمیدی با بیان اینکه البته ساخت این خانه‌ها نافی کمک به حوزه معیشت، تحصیل، درمان و ازدواج نیازمندان نخواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی بهتر و همتی مضاعف امسال نیز ضمن کسب رتبه نخست پرداخت زکات، میزان ریالی جمع‌آوری زکات در شهرستان کلاله را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

امام جمعه کلاله نیز در این جلسه با اشاره به آیات صریح قرآن کریم پیرامون وجوب و البته فواید و برکات زکات در جامعه، تاکید کرد: خداوند متعال در قرآن کریم ضمن تاکید بر وجوب پرداخت زکات داشتن نیت خالص و تنها برای رضای خدا را موجب نزول برکات فراوان بر شخص زکات‌دهنده عنوان کرده است که بشارتی بزرگ برای این افراد خواهد بود.

*زکات‌دهندگان به هیچ عنوان نگران محل هزینه کردن مبالغ پرداختی آنها نباشند/ بالغ بر 122 عامل و مبلغ زکات در شهرستان کلاله فعالیت می‌کنند

حجت‌الاسلام محمد کشیری با تاکید بر اینکه زکات‌دهندگان به هیچ عنوان نگران محل هزینه کردن مبالغ پرداختی آنها نباشند، اضافه کرد: بر اساس ضوابط قانونی و شرعی و با توجه به نظارت عالیه مسوولان بر نحوه هزینه کردن، مقرر شده است که اولویت نخست هزینه کردن زکات در شهرستان کلاله رفع نیاز مستمندان و نیازمندان سطح شهرستان باشد.

وی با بیان اینکه از تلاش و همت خستگی‌ناپذیر همه دست‌اندرکاران زکات در شهرستان کلاله صمیمانه تشکر می‌کنم، گفت: بدون شک این تلاش‌ها که در مسیر اجرای فرایض دینی صورت می‌گیرد از سوی ایزد متعال با پاداش‌هایی مضاعف جبران خواهد شد.

رئیس شورای زکات استان گلستان نیز که در این جلسه در شهرستان کلاله حضور یافته بود میزان جمع‌آوری زکات در استان گلستان در سال گذشته را 37 میلیارد تومان دانست و افزود: از این مبلغ 77 درصد در حوزه تامین معیشت، درمان و تحصیل نیازمندان استان گلستان هزینه شده است.

حجت‌الاسلام جواد علایی‌نسب با اشاره به اینکه برنامه امسال شورای زکات استان گلستان دو برابر کردن میزان جمع‌آوری زکات در سطح استان است، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که در سال جاری با ثبت این رکورد همچنان رتبه نخست کشور را در جمع‌آوری زکات برای استان گلستان ثبت کنیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان کلاله بالغ بر 122 عامل و مبلغ زکات فعالیت خواهند کرد، ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که با تلاش این عزیزان در شهرستان کلاله رقم جمع‌آوری زکات در سال جاری نسبت به سال گذشته حداقل 10 درصد افزایش پیدا کند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار