فرمانده هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس از رشد 100 درصدی کشف سوخت قاچاق در دو ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد 100 درصدی کشف سوخت قاچاق در گنبد

به گزارش گلستان24؛ محمدرضا سراوانی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به تلاش بی‌وقفه ماموران و پرسنل نیروهای مرزبانی هنگ مرزی اترک برای برقراری امنیت در مرزهای ایران اسلامی با کشور ترکمنستان، اظهار کرد: پرسنل خدوم ما بالغ بر 145 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان را پاسداری حراست می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم مرزنشین خود مرزبانان اصلی و همکاران همیشگی ما در ایجاد نظم و امنیت پایدار در مرزها هستند، افزود: ما در هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس به این که در کنار مردم شریف و مومن منطقه مرزی داشلی‌برون و شهر گنبدکاووس در حال دفاع از مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم افتخار می‌کنیم.

فرمانده هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه یکی از رسالت‌های مرزبانی مبارزه با قاچاق کالا در مبادی ورودی کشور است، خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم باید با قاچاق کالا به ویژه قاچاق سازماندهی شده و هدفمند که در راستای پروژه‌های دشمنان نظام برای ضربه زدن به اقتصاد کشور صورت می‌گیرد مقابله جدی کنیم.

سراوانی با اشاره به اینکه ما نیز می‌دانیم که معیشت مردم عزیز مرزنشین در شرایط خشکسالی‌های اخیر بیش از هر چیزی وابسته به بازارچه مرزی و فعالیت‌های اقتصادی این چنینی است، ادامه داد: ضمن حمایت از کسب و کار داخلی و ایجاد امنیت برای اقتصاد و معیشت مردم این منطقه نخواهیم گذاشت برخی به نام مردم مرزنشین از این فضا سواستفاده کرده و در اندیشه منافع مادی خود و ضربه زدن به تولید داخل باشند.

وی با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته از سال 1397 بالغ بر 26 هزار نخ سیگار قاچاق توسط ماموران مرزبانی هنگ مرزی اترککشف شده است، تصریح کرد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 2 هزار نخ بوده است که با رشدی 13 برابری رو به رو شده است.

فرمانده هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس از کشف 84 دستگاه تجهیزات ماهواره‌ای قاچاق در دو ماه ابتدایی سال جاری در مبادی ورودی منطقه مرزی اینچه‌برون خبر داد و گفت: این آمار در مدت مشابه سال گذشته 34 دستگاه بوده است که با رشد 147 درصدی مواجه شده است.

سراوانی با بیان اینکه در دو ماهه نخست سال جاری ماموران هنگ مرزی اترک گنبدکاووس بالغ بر یک هزار و 540 لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کرده‌اند، گفت: در دو ماهه ابتدایی سال 1396 هیچ کشفی در این حوزه صورت نگرفته بود.

وی از کشف یک هزار و 172 کیلوگرم شکلات قاچاق، 441 قلم انواع داروی قاچاق و تعداد یک هزار و 182 قلم کالا و اجناس قاچاق دیگر در دو ماهه ابتدایی سال 1397 خبر داد و اضافه کرد: با تلاش ماموران تلاشگر ما قطعا نخواهیم گذاشت کسی سودای آسیب به منافع اقتصادی کشور را در سر بپروراند.

فرمانده هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه پس از فرمان رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال جاری به عنوان حمایت از کالای ایرانی کارگروه ویژه‌ای را برای مبارزه با قاچاق کالا به ویژه ورود اجناس خارجی به کشور تشکیل داده‌ایم، افزود: اینکارگروه وظیفه رصد و پیگیری موضوعات این حوزه را برعهده دارد تا مانع از تحقق نقشه‌های اقتصادی بدخواهان نظام و همچنین حمایت عملی از تولید داخلی شویم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار