مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: از ابتدای خردادماه امسال ارجاع الکترونیک را در کل استان آغاز کردیم و ۱۳۸ مرکز دهستان تحت پوشش نظام ارجاع سلامت قرار گرفتند.

پوشش طرح ارجاع الکترونیک بیماران در  ۱۳۸ مرکز دهستان استان

به گزارش گلستان24؛سید محمد حسینی ‌صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت:‌ در حوزه بیماران خاص 5 دسته بیماران تالاسمی،‌ هموفیلی، ام‌اس و دیالیزی‌ و پیوند کلیه ‌را داریم.

وی با بیان اینکه ‌یک‌هزار و 487 نفر بیماری خاص تحت پوشش بیمه سلامت ‌هستند،‌ افزود: بیماران هموفیلی 93 نفر،‌ تالاسمی 334 نفر، ‌دیالیزی 558 نفر و پیوند کلیه 203 و 290 نفر بیمار ام.اس تحت پوشش بیمه سلامت در استان هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه 75 درصد هزینه‌ها در مراکز خصوصی توسط بیمار پرداخت می‌شود،‌ یادآور شد:‌ با ارجاع الکترونیک درصدد هستیم که هزینه‌های درمانی کاهش یابد.

وی افزود:‌ ‌اجرای سیستم ارجاع الکترونیک در استان گلستان یکی از راه‌هایی بود که در این مسیر در 3 شهرستان بندرترکمن،‌ آق‌قلا و علی‌آباد کتول در سال‌ گذشته آغاز کردیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان‌ با بیان اینکه 950 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند،‌ یادآور شد:‌ 240 پزشک خانواده داریم که در دهستان‌های استان مستقر هستند و ماهی یک‌بار رصد می‌شوند.

حسینی تاکید کرد: اجرای طرح ارجاع الکترونیک بیماران، جزء بهترین تصمیمات در کشور بوده و برابر با استانداردهای سلامت‌های بین‌المللی است. استان گلستان پیشرو در سیستم ارجاع الکترونیک بیمار در کشور است و از این رو از سراسر کشور به ما مراجعه می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان افزود: ‌در سال گذشته 85 میلیارد تومان پول به دانشگاه دادیم تا روستائیان ما در قالب نظام ارجاع بهره‌مند شوند.

حسینی گفت:‌ از ابتدای خرداد سیستم ارجاع الکترونیک را در کل استان آغاز کردیم و 138 مرکز دهستان تحت پوشش نظام ارجاع سلامت قرار گرفتند و 240 پزشک خانواده به 950 هزار نفر در استان در این طرح خدمات ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: همه 138 مرکز جامع سلامت به اینترنت متصل هستند و کمترین مشکل را در زمینه بستر اینترنتی در نظام ارجاع سلامت در کشور داریم.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان ادامه داد: در سال 1396 تا پایان تیرماه بدهی‌های خود را پرداخت کردیم و 70 درصد نیز برای فروردین ماه سال‌جاری نیز پرداخت شده است. تا دی‌ماه سال 1396 بدهی‌ها را پرداخت کردیم و کل طلب داروخانه‌ها از ما 4 ماه است که این زمان فرصت مناسبی برای بازپرداخت است.

وی گفت:‌ در حوزه رادیولوژی و آزمایشگاه‌ها پرداختی بیمه سلامت به شهریورماه سال 1396 بازمی‌گردد و مجلس 4 هزار و 850 میلیارد تومان برای پرداخت بخشی از بدهی‌های بیمه سلامت در نظر گرفته که به زودی تخصیص داده می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان افزود :‌ بخشی از منابع را گروه‌های پزشکی مدیریت کنند و از نوشتن اقلام غیرضروری خودداری کنند و 20  درصد در اعمال تجویزهای غیرضروری مدیریت داشته باشند، می‌توانیم بدهی‌های این گروه‌های پزشکی را به روز در استان پرداخت کنیم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار