مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان گفت: در سال گذشته مردم سخاوتمند گلستانی بیش از 37 میلیارد تومان در امر زکات پرداخت کردند.

گلستان رتبه نخست کشوری را در حوزه پرداخت زکات به خود اختصاص داد

به گزارش گلستان24؛ امان‌الله حسین‌پور صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در سال گذشته مردم سخاوتمند گلستانی بیش از 37 میلیارد تومان در امر زکات پرداخت کردند و بیش از 77 درصد زکات در حوزه نیازمندان صرف شد و مابقی زکات در پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه صرف شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری برنامه‌های متنوعی را برای جمع‌آوری زکات در نظر گرفتیم با توجه به افزایش محصولات کشاورزی پیش‌بینی ما این است که جمع‌آوری زکات در سال جاری افزایش یابد.

* گلستان رتبه نخست کشوری را در حوزه پرداخت زکات به خود اختصاص داد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان ابراز کرد: لطف و سخاوت مردم استان گلستان باعث شد که در سال گذشته استان گلستان رتبه نخست کشوری را در حوزه پرداخت زکات به خود اختصاص دهد.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: شورای تشکیل زکات در بیش از 950 روستای استان گلستان تشکیل شده است و مردم می‌توانند زکات خودشان را به شورای زکات در روستا تحویل دهند.

وی اذعان کرد: از دو سال گذشته شورای زکات کشور تصمیم گرفت که زکات فطر به صورت یکسان جمع‌آوری شود و در قالب آرم و نشان شورای زکات این کار صورت گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان با بیان اینکه در سال جاری، پرداخت زکات به صورت یکسان جمع‌آوری شد، تصریح کرد: سازمان بهزیستی، موسسات خیریه و کمیته امداد امام خمینی و تمام موسسات خیریه دارای مجوز موظف شدند که با آرم و نشان شورای زکات، فطریه را جمع‌آوری کنند و هر ارگانی موظف است طی 24 ساعت بعد از جمع‌آوری زکات، آن را در بین نیازمندان تقسیم کند.

حسین‌پور حفظ شان و کرامت مددجویان کمیته امداد را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: ما در کمیته امداد امام خمینی، حفظ شان و کرامت مددجویان از اولویت کار ما است.

وی در خصوص طرح اکرام ایتام ابراز کرد: هر فرد خیر و سخاوتمندی که در طرح اکرام ایتام ثبت‌نام می‌کنند و هر یتیمی در هر نقطه از استان گلستان انتخاب می‌کنند و به آن یتیم مساعدت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان اذعان کرد: درگاه‌های اینترنتی و شماره حساب‌های کمیته امداد امام خمینی برای کمک‌رسانی به ایتام و نیازمندان آماده است و خیرین گلستانی می‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنتی با شماره «#017*8877*» کمک‌های خود را پرداخت کنند و یا از طریق اپلیکیشن‌هایی که بر روی موبایل‌ها نصب شده است می‌توانند کمک‌های خودشان را به کمیته امداد امام خمینی پرداخت کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار