با حضور معاون وزیر کشور ؛

سند برنامه‎ها و اهداف استراتژیک پیشگیری و کنترل آسیب‎های اجتماعی با رویکرد ایجاد شبکه سلامت در استان و کشور با حضور معاون وزیر کشور رونمایی شد.

رونمایی از سند برنامه‎ها و اهداف استراتژیک پیشگیری و کنترل آسیب‎های اجتماعی در استان

به گزارش گلستان24؛ سند برنامه‎ها و اهداف استراتژیک پیشگیری و کنترل آسیب‎های اجتماعی با رویکرد ایجاد شبکه سلامت در استان و کشور، با حضور «تقی رستم وندی» معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی، نماینده ولی‎فقیه در استان، استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استانی و سازمان‎های مردم‎نهاد، در تالار فخرالدین اسعد گرگانی رونمایی شد.

محمد بروجردی، مؤلف این سند در این مراسم اظهار کرد: آسیب های اجتماعی محصول فراگرد مدیریتی همراه با ناتوانی اجتماعی است.

وی با بیان این که آسیب های اجتماعی شبکه ای پویا و یادگیرنده است که تولید می کند و اثر می گذارد، افزود: در همین راستا سیستمی در کشور تشکیل شده تا آن را مدیریت کند.

بروجردی گفت: بزرگترین آسیب ما در فرایند سند، واژگونی درک برخی از مفاهیم و دور شدن از رویکرد اصلی با شعاری شدن آن بود.

رویکرد انسانی سند

مولف سند اهداف استراتژیک پیشگیری آسیب های اجتماعی گلستان با بیان این که رویکرد این سند نخاله پرور نیست بلکه اشاره به هویت انسانی دارد، تصریح کرد: اگر رویکرد ارزش نهاد صرف در این سند در نظر گرفته می شد از فرایند بهبود فاصله می گرفت.

بروجردی تأکید کرد: سلامت را باید به صورت یک شبکه در نظر گرفت اما متأسفانه در کشور فردی در نظر گرفته می شود.

وی گفت: باید سند از طریق مشارکت حداکثری و فرار از تمرکز و توسعه تجارب، نرخ امید، هم گرایی اجتماعی، مسئولیت پذیری و غیره را افزایش دهد.

گفتنی است در پایان مراسم نسخه هایی از سند جامع برنامه‎ها و اهداف استراتژیک پیشگیری و کنترل آسیب‎های اجتماعی استان گلستان به نمایندگی از دستگاه های متولی در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گرگان و پلیس فتا قرار گرفت.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار