انتخابات هیئت رئیسه ی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به حد نصاب نرسید و به بعد موکول شد حالیکه این سازمان حدود۸۰۰۰عضو در استان گلستان دارد.

انتخابات هیئت رئیسه ی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به حد نصاب نرسید

به گزارش گلستان24؛نکته ی جالب این انتخابات که دیروز جمعه 1 تیرماه برگزار شد ؛ فقط حدود۸۰۰نفر در این انتخابات شرکت کردند و این موضوع باعث شد تا انتخابات به حد نصاب نرسد و این انتخابات به چند ماه بعد موکول شود .

اما دلیل مشارکت پائین در انتخابات سازمان نظام مهندسی چه بود و آیا عده ای از مشارکت پائین اعضای سازمان اهداف خاصی را دنبال می کردند؟!

بنظر می رسد عده ای که وظیفه ی اجرای انتخابات را بر عهده دارد به شکلی گزینشی و تقریبا منطقه ای و بر اساس گرایش به خود به شکلی کاملا سلیقه ای با در دست داشتن لیست اعضای سازمان که البته به شکلی محرمانه و قابل بحث از انتشار آن جلوگیری کرده است اقدام به صدور و تمدید کارت عده ی محدودی از اعضای سازمان نموده است و نهایتا عامل چنین حضور کم رنگی در این انتخابات شده است تا انتخابات را به بعد موکول کند و به دوره مدیریت خود برای مدتی دیگر مهر تمدید بزنند و البته با مهندسی انتخابات نهایتا به حاکمیت جریان وابسته به خود ادامه دهد.

اما برخی بر این باورند که این سیاست نادرست به تلاش ها و تقلاهای کاندیداهای رد صلاحیت شده یا تائید نشده و یا استعفا داده قبل از رد صلاحیت !! و تیم وابسته به وی باز می گردد و آنها بودند که چنین تخلف و مهندسی را مدیریت کرده و از عدم استقبال اعضا برای شرکت در انتخابات بیشترین بهره را می برند.

در خصوص حواشی و چرایی حضور کمرنگ اعضای سازمانی پرجمعیت برخی مطلعین و فعالان تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد و البته سازمانهای دولتی و وابسته به دولت بر این عقیده هستند که نحوه ی برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان تفاوت قابل تاملی با سایر سازمانهای نظام مهندسی داشته و این موضوع بشدت مشارکت انتخابات را نشانه رفته است.

در انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان صدور کارت و یا تمدید کارت جهت حق رای در انتخابات از ضروریاتی است که کاملا با سایر سازمانهای وابسته به دولت در گلستان نظیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در تضاد است و این موضوع بشدت مشارکت در این انتخابات را تحت الشعاع قرار می دهد.

در همین رابطه مسئله را از فعالان سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان جویا شدیم.

 وی در تبیین این موضوع عنوان کرد: تمامی اعضای هر سازمانی و تشکلی بعنوان مجمع عمومی آن سازمان طبق قوانین حاکم بر تشکل های مردم نهاد و سازمان های وابسته به دولت حق شرکت در انتخابات را به صرف عضویت اولیه داشته و دارند و بر همین اساس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  هر چند سال یکبار انتخابات برگزار می گردد که البته شکل قانونی و صحیح کار همین است.

این عضو حقوقی در ادامه افزود: اینکه حق شرکت در انتخابات در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان متوقف بر تمدید کارت های عضویت باشد یک رفتار کاملا غیر حقوقی است و اصولا با شکل قانونی و حقوقی انتخابات در سازمان های وابسته به دولت که از یک قانون واحد تبعیت دارند در تضاد می باشد.

این فرد همچنین عنوان کرد: طبق قانون و مفاد حقوقی حاکم کلیه ی اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به صرف عضویت اولیه ولو مثلا۲۰سال پیش از نظر حقوقی بعنوان اعضای مجمع عمومی سازمان حق رای داشته و قانونا می بایست آرای آنها توسط هیئت های اجرایی برگزاری انتخابات اخذ گردد.

و این موضوع باید بشدت توسط هیئت های اجرایی و هیات های نظارت انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و البته مسئولین عالی و ارشد وزارت جهاد کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد و هر چه سریعتر در روش برگزاری انتخابات تجدید نظر گردد.

این فرد مطلع در پایان افزود: از نظر حقوقی هر عضو سازمان های وابسته به دولت نظیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و ساختمان و حتی معدن به صرف عضویت اولیه بعنوان اعضای مجمع عمومی حق شرکت در انتخابات هیآت رئیسه را داشته و چنانچه حق عضویت مبالغی به منظور شرکت در انتخابات و اعطای حق رای در نظر گرفته شود این نوع نگاه فاقد اعتبار حقوقی لازم و مغایر با قوانین کلی نظام انتخاباتی کشور است اگر چه اخذ حق عضویت می تواند برای ارائه ی سایر خدمات رفاهی به اعضای سازمان های وابسته به دولت نظیر نظام مهندسی کشاورزی بعنوان اعضای مجمع عمومی حقوقی و مشروع باشد.

در نهایت پایگاه خبری گلستان ما از مسئولین نظارتی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و استان گلستان خواهان رسیدگی و توجه به این مسئله ی حقوقی مهم می باشد تا نهایتا شاهد مشارکت پرشور اعضای محترم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ها و خاصه استان گلستان بعنوان قطب کشاورزی در انتخابات ها همچون سایر سازمانهای نظام مهندسی وابسته به دولت چون ساختمان باشیم.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار