برداشت چغندر قند از سطح یکهزارو 50 هکتار اراضی زیر کشت این محصول در استان گلستان طی روزهای اخیر با استقرار ماشین های مخصوص آغاز شد، این برداشت تا دو هفته ادامه دارد.

اغاز برداشت چغندر قند از اراضی گلستان

به گزارش گلستان24؛رییس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان روز شنبه گفت: کارخانه های طرف قرارداد و حامی کشاورزان در کاشت، داشت و برداشت این محصول؛ هم اینک دستگاه های مخصوص برداشت چغندرقند را در چهار نقطه استان مستقر کرده اند.
علی موسی خانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چغندرقند برداشتی از اراضی گلستان به کارخانه های قند جوین و تربت جام در استان خراسان رضوی برای فرآوری حمل می شود.
به گفته وی؛ پیش بینی می شود امسال از زمین های زیرکشت چغندر قند در استان 45 هزار تن محصول برداشت شود.
وی با بیان اینکه بیشتر اراضی زیرکشت چغندرقند در شهرستان های رامیان و علی آباد واقع است، گفت: در گرگان، گنبدکاووس، بندرترکمن، کلاله و مینودشت هم کشت این محصول انجام می شود.
موسی خانی افزود: استقبال کشاورزان گلستان از کشت چغندر قند در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل که 440 هکتار بود، بیش از 100 درصد رشد نشان می دهد.
گلستان جزو استان های مستعد کشت پائیزه چغندرقند در راستای کمک به حفظ منابع آبی و رعایت در تناوب زراعی به ویژه گندم است.
استان شمالی گلستان دارای 650 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که هر ساله 500 هزار هکتار آن به کشت محصولات پائیزه از جمله گندم و دانه های روغنی اختصاص می یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار