رئیس دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان:خرید 25 هزار تن بذر کلزا از کشاورزان گلستانی

​رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان از خرید 25 هزار تن بذر کلزا از کشاورزان استان خبر داد و گفت: تاکنون 25 هزار تن بذر کلزا از کشاورزان استان گلستان خریداری شده است.

7 میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شد
به گزارش گلستان24، علی موسی‌خانی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: تاکنون 25 هزار تن بذر کلزا از کشاورزان استان گلستان خریداری شده است.

وی از رشد سه برابری برداشت محصول کلزا در سطح استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: امسال شاهد رشد سه برابری محصول کلزا در سطح استان گلستان هستیم.

* قریب به 7 میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است

رئیس دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان ابراز کرد: با توجه به اینکه برداشت کلزا از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز شد تقریبا 70 الی 80 درصد محصولات کلزا برداشت شده است و تاکنون 25 هزار تن تاکنون خرید دانه کلزا را در سطح استان داشتیم.

موسی‌خانی خاطرنشان کرد: تاکنون قریب به هفت میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است و مابقی آن نیز به زودی به حسب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی یادآور شد: امیدواریم تا پایان این هفته برداشت کلزا در استان گلستان به اتمام برسد زیرا زمان برداشت محصولات گندم نیز فرا رسیده است تداخل برداشت این دو محصول می‌تواند مشکلاتی را در پی داشته باشد.

رئیس دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه متوسط عملکرد کلزا در مزارع استان گلستان 2.5 تن است، اذعان کرد: عملکرد محصولات کلزا بسیار مطلوب بود و معمولا عملکرد بیش از دو الی 2.5 تن را در استان شاهد بودیم و حتی عملکرد 3.5 الی چهار تن را در برخی مزارع کلزا در گلستان داشتیم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار