رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان:

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: 44 مرکز خرید کلزا در گلستان فعال می‌شود.

44 مرکز خرید کلزا در گلستان فعال می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ علی موسی‌خانی در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: 44 مرکز خرید کلزا در گلستان فعال می‌شود و کشاورزان می‌توانند محصولات کلزای خود را به این مراکز تحویل دهند.

وی با بیان اینکه کلزاکاران گلستانی در سال گذشته کشت به موقع کلزا را تجربه کردند، تصریح کرد: با وجود اینکه در سال گذشته شاهد بارش باران نسبتا کمی نسبت به سال‌های گذشته بودیم ولی به دلیل کشت به موقع کلزا، رعایت به موقع بذر مصرفی و استفاده به هنگام از کودهای موردنیاز در مزارع کلزا صورت گرفت شاهد رشد بسیار خوب محصولات کلزا در مزارع استان گلستان هستیم.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با بیان اینکه مزارع کلزا برای برداشت آماده می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها در راستای برداشت محصولات کلزا در سطح استان گلستان صورت گرفته است مباشر خرید به نمایندگی از شرکت غله استان گلستان سازمان تعاونی‌های استان گلستان در 44 مرکز خرید محصولات کلزا انجام می‌شود.

موسی‌خانی با تاکید بر اینکه کلزاکاران به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی عمل کنند، اذعان کرد: کشاورزان برای اینکه محصولات خوبی را در سطح مزارع خود برداشت کنند باید توصیه کارشناسان جهادکشاورزی را جدی بگیرند و به آن عمل کنند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان درخصوص ظهور علف‌های هرز شلمی در مزارع کلزا ابراز کرد: مزارع کلزایی که به علف‌های هرز شلمی آلوده شده است کشاورزان باید این علف‌های هرز را به صورت وجین دستی و یا به صورت کف‌بر از مزارع خود خارج کنند تا علف‌های هرز مانعی برای حرکت کمباین و برداشت محصول نشود.

موسی‌خانی با بیان اینکه وجود علف‌های هرز شلمی در مزارع کلزا موجب اختلالاتی در برداشت محصولات کلزا توسط کمباین می‌شود، خاطرنشان کرد: مضراتی که علف هرز شلمی می‌تواند در مزارع کلزا داشته باشد این است که محصول کلزا در هنگام برداشت کاملا رسیده است ولی علف‌های هرز شلمی هنوز سبز هستند و وجود این علف‌ها اختلالی را در حرکت کمباین به وجود می‌آورند.

وی با تاکید بر اینکه استانداردهایی در راستای رطوبت محصولات کلزا وجود دارد، گفت: افتی که از انتهای کمباین به صورت غلاف‌هایی کوبیده نشده؛از کمباین خارج می‌شود بسیار زیاد است و همچنین یک افتی در مرکز خرید به وجود می‌آید و وجود علف‌های هرز شلمی در محصولات کلزا باعث افت رطوبتی می‌شود و رطوبت محصول زیاد شود مراکز خرید قادر به دریافت محصولات زراعی کلزا نخواهند بود.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با بیان اینکه علف‌های هرز شلمی باید توسط کشاورزان کنترل شود، تصریح کرد: وجود علف‌های هرز شلمی باعث تولید بذور زیاد در سطح مزارع کلزا می‌شود و برای سال آینده مشکلات زیادی را برای کشاورزان به همراه خواهد داشت

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار