فرماندار گرگان گفت: کاری که استکبار جهانی در دستور کار قرار دارد برخی از مدیران در شهرهای خودمان انجام می دهند، مردم را به دست خودمان ناراضی می کنیم این درست نیست.

 مسجد قلب فرهنگی دانشگاه است

روز گذشته مراسم کلنگ زنی مسجد دانشگاه گلستان با حضور فرماندار شهرستان گرگان برگزار شد.

سیدابوالقاسم صفوی در این مراسم اظهار کرد: توسعه در گرگان را در دستور کار خود قرار داده ایم و در این خصوص اقداماتی هم انجام شد. گرگان یک شهر توریستی است اینجا اگر دانه ای از دستمان بیفتد سبز می شود .

فرماندار گرگان با بیان اینکه چرا نباید شهری مثل گرگان را طوری طراحی کنیم که توریست در شهر گرگان بماند تصریح کرد: بنده از ابتدای آغاز فعالیتم تغیرات را از خود فرمانداری گرگان آغاز کرده ام و انشاء الله در آینده ای نزدیک شاهد پیشرفت توسعه در گرگان باشیم.

وی با ابراز تأسف از عملکرد برخی از مسئولین متذکر شد: کاری که استکبار جهانی در دستور کار قرار دارد برخی از مدیران در شهرهای خودمان انجام می دهند، مردم را به دست خودمان ناراضی می کنیم این درست نیست.

صفوی ادامه داد: پروژه هایی مثل زیر گذرهای ناهار خوران نه تنها مشکل مردم را رفع نکرد بلکه معضل ترافیک را چند برابر کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم ما با معضلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند تاکید کرد: زندان های ما طوری امروز پر شده که حتی در سرویس بهداشتی های زندان افراد در حال استراحت هستند و همین طور در معضل اعتیاد مشکلات فراوانی داریم. امروزه تنها راه دامن زدن این مشکلات اشتغال است.

فرماندار گرگان خاطر نشان کرد: با اشتغال زایی مردم را باید به سمت زندگی مناسب و عاری از مشکلات پیش برد. نباید فقط به فکر افزایش ثبت نام دانشجو باشیم باید از دانشگاه محیطی مناسبی برای دانشجو فراهم کنیم و تمرکز خودمان را به سمت کیفیت کار ببریم.

وی در پایان گفت: ما اگر می خواهیم انقلابی که داریم پایدار بماند باید عزت این نظام را حفظ کنیم، بنده به عنوان یک مدیر اجرایی تمام سعی خودم را در این راه قرار می دهم تا باری را از دوش مردم بردارم.

 مسجد قلب فرهنگی دانشگاه است

حجت الاسلام و المسلمین قربان جلال در مراسم کلنگ زنی مسجد دانشگاه گلستان اظهار کرد: تمام دنیا برای تشکیل سازمان های مردم نهاد هزینه های گزافی می کنند تا این ngo ها را پایه گذاری کنند. اما در کشور اسلامی ما در قالب مساجد و مراکز علمی، این سازمان ها را بنا گذاری کردیم بدون اینکه بابتش هزینه ای پرداخت شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گلستان تصریح کرد: کسانی که زمینی را برای ساخت مساجد اهداء می کنند بسیار کار نیکی از خود به جای می گذارند و از همین کار خیر نسل های آینده هم می­توانند بهره برداری کنند.

حجة الاسلام جلال با بیان اینکه سه دسته از افراد هستند که به وسیله اعمالشان در قیامت ثواب نصیبشان می شود خاطر نشان کرد: عالمی که کار علمی کرده و با آثار علمی اش به مردم خدمت کرده همیشه در آخرت به او پاداش می رسد.

وی ادامه داد: کسی که در راه خدا صدقه جاریه داده است مانند ساخت مسجد و ساخت مدرسه این افراد هم بعد از فوتشان به آنها ثواب میرسد. دسته سوم کسی که ولد صالح ای داشته باشد که مردم از او استفاده کنند هم به همین ترتیب به او پاداش خواهد رسید.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گلستان با اشاره به اهمیت ساخت مسجد افزود: کسی که مسجدی را بسازد یا کسی که در مسجد آجری بنا گذاری کند خداوند بنایی را در بهشت نصیب او می کند.

حجة الاسلام جلال در پایان مسجد را قلب دانشگاه دانست و بیان کرد: باید به این مکان مقدس در دانشگاه ارج نهاد و از همه کسانی که در موضوع ساخت مسجد زحمت کشیده اند قدر دانی می کنیم.

مساجد بازاری برای آخرت است

حجة الاسلام بابامحمدی امام جمعه شهر سرخنکلا در این مراسم اظهار کرد: مساجد بازاری برای آخرت است. طاعات و عباداتی که در این مکان انجام می شود برای آخرت است البته عائد دنیوی هم دارد.

امام جمعه شهر سرخنکلا تصریح کرد: ثواب ساخت مسجد برای همه کسانی است که قدم در این راه بر می دارند حتی ذره ای و کمتر از ذره ای.

حجة الاسلام بابامحمدی با بیان اینکه هر چی دانشجو در دانشگاه پردیس گلستان بیشتر باشد مردم این شهر نیز خوشحال تر هستند ادامه داد: ما از این که در این مکان علمی چنین جایگاه و مسجدی قرار دارد بسیار خرسند و شاد هستیم.

وی در پایان گفت: انشاء الله این مسجد در قلب تپنده ای این دانشگاه به عنوان قطب فرهنگی فعالیت کند و دانشجویان محترم بتوانند استفاده های لازم را در زمینه های تحصیل و پرورش انجام دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار