فرمانده انتظامی استان گلستان با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی ترافیک یکی از عوامل مهم و بازدارنده وقوع تصادفات است، گفت: تعداد جان باختگان تصادفات برون‌شهری در ۳ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۶ درصد کاهش داشته است.

49 درصد کشته شدگان برون شهری موتورسوارانند

به گزارش گلستان24؛ به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی‌اکبر جاویدان در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان، افزایش نقش مشارکت‌های مردمی را تضمین کننده ارتقاء سطح آگاهی و پیشگیری از بروز تصادفات دانست و اظهار داشت: رسیدن به نقطه آرمانی و مطلوب که همان کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است در صورتی محقق می‌شود که همه خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بدانند.

وی عامل انسانی را علت اصلی وقوع تصادفات رانندگی دانست و افزود: امروزه حوادث رانندگی به مشکلی در جامعه تبدیل شده که هرساله هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم زیادی مانند هزینه‌های درمان، نگهداری معلولان و بی‌سرپرستی خانواده‌ها را به جامعه و خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به آمار بالای مرگ و میر تصادفات وسائل نقلیه به خصوص موتورسیکلت تصریح کرد: 49 درصد کشته شدگان برون شهری و بیش از 60 درصد کشته شدگان درون شهری گلستان موتورسیکلت‌سواران و ترک‌نشینان آنها هستند.

وی به آمار تصادفات برون شهری گلستان در 3 ماهه نخست امسال اشاره و اظهار کرد: در این مدت 53 نفر بر اثر تصادفات برون‌شهری در جاده‌ها و معابر برون شهری جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سردار جاویدان با بیان اینکه در این مدت تصادفات جرحی نیز 4 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: 69 درصد تصادفات برون شهری در محور های اصلی و 31 درصد آن نیز در محور های فرعی و روستایی به وقوع پیوسته است.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به اینکه 30 درصد علت اصلی تصادفات طی این مدت به دلیل عدم توجه به جلو بوده است، گفت: 20 درصد علت تصادفات  به دلیل عدم رعایت حق تقدم و 15 درصد آن نیز به علت تخطی از سرعت مطمئنه رخ داده است.

سردار جاویدان در پایان فرهنگ‌سازی و آموزش صحیح قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را لازم وضروری دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه موفق به کاهش نقش نیروی انسانی در بروز حوادث رانندگی شویم نقش 2 عامل دیگر یعنی جاده و وسیله نقلیه کم رنگ‌تر خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار