با حضور جمعی از مسؤولان

استخر شهید لولاییِ شرکت آب منطقه‌ای گلستان با حضور خانواده شهید لولایی و مسؤولان استان گلستان با وقفه چهار ساله افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استخر شهید لولایی با وقفه چهار ساله افتتاح شد

به گزارش گلستان24، عملیات اجرایی پروژه استخر شهید لولایی شرکت آب منطقه‌ای گلستان که از سال 1386 آغاز شده بود با وقفه چهار ساله در اجرای عملیات ساخت آن از سال 1389 مجددا آغاز و تا سال 1394 به طول انجامید که نهایتا در سال 1395 این پروژه خاتمه یافت.

هزینه اجرای این پروژه که مبلغی در حدود 20 میلیارد ریال بوده است از محل یک درصد سهم ورزش از طرح‌های عمرانی و جاری تامین شده است.

نکته مهم در این استخر که مزین به نام شهید لولایی شده است در حوزه مسائل مهندسی و فنی، ویژگی منحصر به‌فردی است که موجب شده است تامین آب به صورت مستقل از شبکه آب شهری و از طریق یک حلقه چاه عمیق اختصاصی در مجاورت استخر صورت بگیرد.

نکته مهم دیگر در اجرای این طرح استفاده بهینه از آب و همچنین تصفیه آب استخر به روش اوزون (Ozone) است که معایب روش کلرزنی را نداشته و مطابق با استانداردهای محیط زیستی طراحی و ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به اینکه این استخر دارای سیستم گرمایشی و تهویه نوین از جمله سیستم گرمایش از کف می‌باشد، اظهار کرد: این استخر دارای سیستم بالابر برای معلولان، ورودی رختکن با دید جذاب و کلی نسبت به کاسه استخر، سالن بدن‌سازی با پیش‌بینی دستگاه‌های هوازی و دسترسی بدون استفاده از استخر است که در نوع خود در منطقه کم‌نظیر است.

 علی نظری با بیان اینکه این استخر برای برگزاری مسابقات تفریحی آبی نیز مناسب است، گفت: سکوی تماشاچیان، سونای بخار و خشک، جکوزی، حوضچه آب گرم و سرد با دید چشم‌نوازِ کاسه بخشی از امکانات این استخر است و در کنار آن می‌توان به بوفه مناسب، نورپردازی و سیستم صوتی منحصر به‌فرد، اتاق ماساژ و ریلکسیشن، رختکن‌های مدرن با فضای مناسب برای تعویض و کافی برای قراردادن لباس، دسترسی مناسب از کلیه نقاط شهر در محیطی بدون ترافیک شهری و سیستم جمع‌آوری سطحی و زیرآبی کف و مواد معلق نام برد.

وی با بیان اینکه سطح اشغال استخر 1220 متر و سطح کاسه استخر 337 مترمربع است، خاطرنشان کرد: این استخر دارای 25 مترمربع فضای بدنسازی و 10عدد دوش و 90 متر فضای اداری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان تاکید کرد: به جهت کمبود فضای اداری پروژه ساختِ ساختمان فضای اداری به مساحت 3300 مترمربع را از سال گذشته در محوطه شرکت آب منطقه‌ای استان نموده‌ایم و تلاش داریم با سرعت این پروژه به پایان برسد.

 نظری در خصوص تغییرات بارندگی استان از ابتدای سال آبی جاری گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا اول دی‌ماه امسال 127 میلی‌متر باران در استان باریده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 190 میلی‌متر باران در استان داشتیم و این میزان در درازمدت 139 میلی‌متر بوده است.

وی تصریح کرد: میزان بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته کاهش 33 درصدی

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار