مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان مصرف برق در استان با افزایش هشت درصدی همراه بوده است.

گرگان و گنبدکاووس بیشترین میزان مصرف برق در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛علی‎اکبر نصیری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان، با اشاره به افزایش دما طی روزهای اخیر در گلستان اظهار کرد: افزایش دما طی روزهای اخیر در گلستان مزید بر علت شده و میزان مصرف برق را افزایش داده که در این شرایط توصیه ما به مردم صرفه‎جویی است.

وی میزان مصرف برق در استان گلستان طی روز گذشته را بیش از یک هزار مگاوات اعلام کرد و افزود: پیش‎بینی می‎شود میزان مصرف برق در امروز به مرز یک هزار مگاوات برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان با بیان اینکه از لحاظ تأمین برق در کشور و استان گلستان مشکلی وجود ندارد و در این حوزه از نظر تجهیزات نصب‎شده و بهره‎برداری از آنها دچار مشکلی حادی نیستیم، تصریح کرد: به دلیل کمبود منابع آبی سدهای نیروگاهی ما به صورت کامل نمی‎توانند در مدار قرار بگیرند.

نصیری ادامه داد: کمبود منابع آبی و به‎دنبال آن عدم قرارگیری کامل سدهای نیروگاهی در مدار موجب شده از 10 هزار مگاوات برق موجود تنها از 5 هزار مگاوات آن بتوانیم استفاده کنیم لذا با کمبود تولید برق مواجه هستیم و با توجه به این مسأله ناچار هستیم خاموشی‎هایی را اعمال کنیم.

* گرگان و گنبدکاووس بیشترین میزان مصرف برق در استان گلستان

وی با بیان اینکه انتظار داریم مشترکان اداری با کاهش 20 درصد مصرف برق به ما کمک کرده و به‎جای استفاده از کولرهای گازی از پنکه استفاده کنند، اظهار کرد: مردم نیز صرفه‎جویی را در دستور کار خود قرار دهند و در صورت استفاده از کولر گازی درجه را روی 24 الی 26 تنظیم کنند، از لوازم پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف استفاده نکنند و به‎جای لامپ از روشنایی طبیعی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان با اشاره به میزان مصرف برق در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در استان توضیح داد: در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان مصرف برق در استان با افزایش هشت درصدی همراه بوده است.

نصیری یادآور شد: بیشترین میزان مصرف برق در استان مربوط به شهرستان‎های گرگان و گنبدکاووس است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار