سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان گفت: سال گذشته ۷۰ مورد بازدید از زندان‌های استان انجام شد که در این بازدیدها شاهد کاهش ۲۷ درصدی جمعیت کیفری مرتبط با نیروهای مسلح گلستان در زندان‌های استان بودیم.

کاهش 21 درصدی ضرب و جرح عمدی در نیروهای مسلح

به گزارش گلستان24؛رحیم رحیمی میلاشی، سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان، امروز (9 تیر) در جمع خبرنگاران گفت: امنیت یکی از مهمترین نیاز بشر در طول تاریخ بوده و باید این امنیت حفظ شود.

 

وی افزود: امروز با گذشت 40 سال از عمر انقلاب، نه تنها ما امنیت کشور خودمان را تامین و حفظ و نگهداری کرده ایم بلکه  امنیت کشورهای مسلمان در دورترین نقاط را نیز حفظ می‌کنیم.

 

رحیمی تصریح کرد: نیروهای مسلح که تامین امنیت کشور را برعهده دارند و دنیا به آن افتخار می کند، نیاز است همه مسئولان و دست اندرکاران از این نیرو حمایت و پشتیبانی کنند.

 

وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک خصوصیت ویژه ای دارند که هیچ کدام از نیروهای مسلح دنیا ندارند. ما در مذهب و دین مقدس از مجتهد واجد شرایط تقلید می کنیم و نیروهای مسلح از ایشان به عنوان یک مجتهد تبعیت می کنند.

 

سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان با اشاره به فعالیت های صورت گرفته این سازمان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، اظهارداشت: به موجب اصل 156 قانون اساسی یکی از بزرگتری ماموریت های قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است. قوه قضائیه ملزم است تا علل و عوامل جرم زدا را شناساسیی و راهکاری رابرای کم شدن جرم در جامعه ارائه دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز جرم شناسان دنیا به این نتیجه رسیده اند که پیشگیری کیفری جواب نمی دهد از اینرو باید پیشگیری غیر کیفری را دنبال کنیم.

 

رحیمی گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح از سال 76 تا کنون بحث پیشگیری از وقوع جرم غیر کیفری را آغاز کرده و از سال 77  تا کنون در تمامی استان های کشور به طور مستمر اجرا می شود.

 

وی افزود: از سال 77 تا کنون 700 مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم با هدف هم افزایی و اندیشه در نیروهای مسلح استان برگزار و 90 طرح پژوهشی ارائه شده است.

 

سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان از کاهش 21 درصدی ضرب و جرح عمدی در نیروهای مسلح در سالهای 94 و 95  خبر داد و گفت: از سال 94 تا کنون نیز 15 هزار نفر ساعت آموزش برای نیروهای مسلح استان برگزار شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 70 مورد بازدید از زندان‌های استان انجام شد که در این بازدیدها شاهد کاهش 27 درصدی جمعیت کیفری مرتبط با نیروهای مسلح گلستان در زندان‌های استان بودیم.

 

رحیمی اظهارداشت: پیشگیری از وقوع جرم تکلیف یک نهاد یا قوه نیست بلکه همه آحاد جامعه و مسئولان باید با قوه قضائیه همراه باشند.

 

وی اضافه کرد: در سال گذشته سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم جزو استان های برتر بوده و در حوزه آموزش جزو سه استان برتر کشور بوده است.

 

سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان با بیان اینکه بر اساس قانون هیچ مجموعه کارفرمایی اجازه بکارگیری سربازان فراری را ندارد، گفت: با متخلفان بکارگیری سربازان فراری برابر قانون برخورد خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار