رئیس‌کل دادگستری استان با تاکید بر نقش کلیدی نیروهای مسلح در پیشگیری از وقوع جرم ، پیشگیری از وقوع جرم را نیازمند تخصیص منابع مالی عنوان کرد .

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند تخصیص منابع مالی است

به گزارش گلستان24، «احمد فاضلیان» در ششمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم استان البرز با اشاره به اینکه سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور یکی از پیشگام‌ترین سازمان‌ها در حوزه پیشگیری است، اظهار کرد: طی 10 سال اخیر این سازمان چند برنامه پنج‌ساله را پشت سر گذاشته که نتایج امیدوارکننده‌ای در تصمیم‌سازی‌ها، نوع برخورد و سیاست سازی‌ها داشته است.

 

وی به سومین برنامه سازمان قضائی کشور در خصوص تقدم پیش‌بینی بر پیشگیری اشاره و بیان کرد: پیش‌بینی در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است همان‌طور که می‌بینیم سال‌های گذشته جرایم سایبری به شکل امروزی وجود نداشت.

 

فاضلیان به نقش گزینش نیروهای شایسته در کاهش جرم در سازمان‌های نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: تأمین نیازهای مادی و معنوی نیروها نیز از عوامل مؤثر در کاهش چشمگیر بزهکاری در سازمان‌های نیروهای مسلح است.

 

رئیس‌کل دادگستری استان البرز به اقدامات قوه قضائیه برای پیشگیری از وقوع جرم در سازمان‌های نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز رتبه مناسبی نیز در کشور کسب کرده است.

پیشگیری از وقوع جرم

وی آموزش و مشاوره‌های پیش از ازدواج و قبل از طلاق، برخورد با مالخرها که نقش زیادی در افزایش سرقت دارند و پیشگیری در حوزه قاچاق کالا و ارز را از جمله اقدامات انجام‌شده در معاونت پیشگیری دادگستری استان اعلام کرد.

 

به گفته فاضلیان، یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در این حوزه با محوریت آموزش ‌و پرورش و برگزاری اولین کارگاه آموزش و تربیت مربیان به میزبانی استان البرز است که این طرح با عنوان مداخله روان‌شناختی و اجتماعی زودرس در فرآیند رشد کودکان سعی دارد زمینه‌های وقوع جرم را از سنین پایین از بین ببرد.

 

رئیس‌کل دادگستری استان البرز با تأکید بر اینکه پیشگیری یک امر درازمدت است و نباید توقع زودرس از آن داشته باشیم، گفت: پیشگیری به تخصیص منابع نیاز دارد.


انتهای خبر /

منبع : پایگاه خبری پلیس ایران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار