جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: برای مهار کامل و خاموش‌کردن آتش‌سوزی در جنگل‌های سوزنی برگ شهرستان کلاله، ۲ فروند بالگرد درخواست داده شده که یکی از بالگردها به گرگان رسیده و در حال اعزام به مطقه آتش سوزی است.

 ۲ دستگاه بالگرد برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌ کلاله اعزام شد

به گزارش گلستان24؛محمدرضا آریانفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره آخرین وضعیت آتش سوزی در اراضی جنگلی کلاله اظهارداشت:  در حال حاضر آتش‌سوزی مهار اولیه شده و کل پیرامون آتش را تحت کنترل داریم و نیروها در حال خاموش‌کردن توده‌های حریق در منطقه هستند.

وی افزود: همه تجهیزات اطفای حریق در منطقه وجود دارد اما به‌علت خستگی نیروها و کمبود نیرو در منطقه مواجه هستیم و نیروها از دیروز در منطقه حضور دارند و حال مهار آتش هستند و دمای بالای هوا نیز کار مهار آتش را سخت کرده است.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: 2 فروند بالگرد برای مهار آتش سوزی درخواست کردیم که یک فروند به گرگان رسیده و در حال سوخت‌گیری است و سپس پرواز می‌کند و دومین بالگرد نیز از تهران حرکت کرده است.

آریانفر گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان احتمال بروز آتش‌سوزی در این نقطه و دیگر نقاط  جنگلی استان وجود دارد و باید این بالگردها در منطقه حضور داشته باشند.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان درباره مدت زمان خاموش کردن آتش گفت: به صورت زمینی و هوایی در تلاش برای مهار آتش هستیم اما نمی توان زمان دقیقی برای خاموش کردن توده‌های آتش اعلام کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار