معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی گلستان گفت: هشت هزار و 800 تن سیب زمینی تولید بهاره مازاد برنیاز کشاورزان استان توسط این سازمان خرید تضمینی و در هشت سردخانه نگهداری می شود.

خرید بیش از 8000 تن سیب زمینی مازاد از کشاورزان گلستانی

به گزارش گلستان24؛وحید ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این مقدار محصول به نرخ تضمینی هر کیلوگرم چهار هزار و 121 ریال از سیب زمینی کاران استان خرید شد.
وی گفت: طبق بازدیدهای انجام شده برداشت سیب زمینی بهاره در استان به پایان رسیده است و در صورت تمدید زمان خرید تضمینی این محصول توسط وزارت جهادکشاورزی این اقدام در گلستان نیز ادامه خواهد یافت. 
به گفته وی؛ تاکنون هفت میلیارد ریال معادل یک پنجم از ارزش کل محصول سیب زمینی خرید تضمینی شده به حساب بانکی کشاورزان واریز شده است.
ملکی افزود: سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان استان با نظر سازمان مرکزی صادر خواهد شد.
به گزارش ایرنا خرید تضمینی سیب زمینی از کشاورزان گلستان نهم خرداد ماه سال جاری به منظور حمایت از کشاورزان، تثبیت بازار و پایداری تولید در چهار مرکز خرید تضمینی در کردکوی، بندرگز، گوزن فارس رامیان و مرزنکلاته گرگان آغاز و طبق تقویم درنظرگرفته شده توسط وزارت جهادکشاورزی دهم تیرماه آخرین روز خرید محصول است. 
در سال زراعی جاری سطح زیرکشت سیب زمینی گلستان 6 هزار و 200 هکتار است که کارشناسان جهاد کشاورزی پیش بینی کرده اندد بین 180 تا 200 هزار تن محصول برداشت شود.
هر ساله در حدود 8 هزار هکتار زمین های کشاورزی گلستان در دو فصل بهار و پاییز سیب زمینی کشت و از هر هکتار حدود 25 تن محصول برداشت می شود.
امسال ورود سیب زمینی بهاره گلستان به بازار باعث افت شدید قیمت این محصول به نرخ هر کیلو گرم دو هزار و 500 ریال در بازار عمده فروشی شد که ورود سازمان تعاون روستایی برای خرید تضمینی و حمایت از کشاورزان، قیمت این محصول را به هفت هزار ریال رساند.
استان گلستان از قطب های کشاورز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار