زباله، اثری که رهگذران پارک ملی جنگل گلستان از خود برجای می‌گذارند و اکنون مردی از دیار خراسان شمالی و گرمه کمر همت خود را برای پاک‌سازی این مکان زیبا بسته و دست یاری به‌سوی ۲۰ میلیون مسافر گذرنده از این مسیر دراز کرده است.

دست رفاقت مردی با جنگل استان

به گزارش گلستان24؛اسمش علی گودرزی است اما به‌واسطه اینکه اهل روستای دشت است به او می‌گویند علی آقای دشتی که صدالبته علاقه‌اش به دشت و جنگل نیز وجه‌تسمیه مناسبی برای دشتی خطاب کردنش است.

اگر شما هم جزو ۲۰ میلیون مسافری باشید که از مسیر زیبای جنگل گلستان گذر کرده‌اید، روستای دشت اولین روستای خراسان‌شمالی پس از جنگل گلستان را مشاهده کرده‌اید و علی آقا نیز به‌واسطه سکونت در این روستا همسایه جنگل نیز هست.

خود را فعال محیط‌زیست که نه، نوکر محیط‌زیست می‌داند. درراه حفظ جنگل کارهای زیادی مثل کاشت درخت و آبیاری برخی از درختان و توزیع کیسه‌زباله میان مسافرانی که برای تنفس و استراحت در این پارک زیبا اتراق کرده‌اند و... انجام داده اما فعالیتی که او خیلی دوست دارد اصلاً انجام ندهد و با ناراحتی تمام آن را انجام می‌دهد به گفته خودش جمع‌آوری زباله از پهنه زیباترین پارک و تنها پارک جنگلی ملی در کشور است.

او می‌گوید: هر بار که اقدام به این کار می‌کنم با خودم می‌گویم انشاالله دفعه بعد تعداد کیسه و کامیون‌هایی که زباله را می‌برند کمتر و کمتر بشود.

این آرزویی است که گویا این بار هم علی‌اقای دشتی از رسیدن به آن ناکام مانده اما همچنان امیدوار است. گویا او با خود عهدی بسته که زین پس هر دو ماه فراش جنگل گلستان شود تا شاید روزی بیاید و او فعالیتش درراه حفاظت محیط‌زیست نه درراه زباله بلکه درراه کاشت و حمایت از حیوانات و ... به سرانجام رساند.

علی آقا طی ۲۵ روز تعداد ۲۰۰ کیسه‌زباله را با دست و تن سوخته از آتشی که جنگل گلستان را طعمه خودکرده بود و بی‌رحمانه در حال بلعیدن درخت‌ها و بوته‌هایش بود در آخرین مرتبه جمع‌آوری کرد.

ما هم امیدواریم که رؤیای علی دشتی‌ها که پاک بودن جنگل‌های کشور از زباله‌ها است روزی به حقیقت بپیوندد و روزی برسد که همه مردم خود را فعال محیط‌زیست بدانند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار