رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت که تعداد 108 واحد نانوایی متخلف در این شهرستان در یک سال گذشته با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

معرفی 108 واحد نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی

به گزارش گلستان24؛خلیل رجبلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشنهاد تعزیر نانوایان متخلف از سوی این اداره که متولی دبیرخانه شورای آرد، نان و گندم گنبدکاووس است، 281 میلیون و 800 هزار ریال بوده است.
وی اضافه کرد: اداره تعزیرات حکومتی گنبدکاووس معمولا حداقل دو برابر جریمه پیشنهادی این دبیرخانه را برای نانوایان متخلف اعمال می کند.
رجبلی، کم فروشی، عرضه آرد خارج از شبکه، رعایت نکردن مسائل بهداشتی و برخی مفاد دستوالعمل های صنفی از جمله رعایت نکردن ساعت پخت و حضور نیافتن متصدی نانوایی را از مهمترین تخلفات نانوایان گنبدکاووس برشمرد. 
وی تصریح کرد: گنبدکاووس مجموعا 370 واحد نانوایی در مناطق شهری و روستایی دارد که از این تعداد 70 نانوایی آزادپر و بقیه از یارانه دولتی استفاده می کنند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس ادامه داد: نظارت های مستمر بر واحدهای نانوایی از سوی بازرسان این اداره و یا در قالب گشت های مشترک با برخی ادارات از جمله مرکز بهداشت و فرمانداری انجام می شود.
رجبلی افزود: براساس تصمیم جدید شورای آرد و نان فرمانداری و دبیرخانه آن و با هدف ارتقای کیفیت پخت نان و جلوگیری از تخلفات احتمالی از این پس علاوه بر جزای نقدی، از سیاست کاهش یا افزایش سهیمه آرد نیز استفاده می شود.
وی اضافه کرد: بر این اساس نانوایانی که مرتکب تخلف شوند از سهمیه آرد آنان کاسته و به سهمیه آرد نانوایایی که نان با کیفیت پخت نمایند، اضافه می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار