استاندار گلستان:

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های اصلی دولت در حوزه شهری و روستایی بازیافت زباله از مبدا است، گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا به زودی از درب منازل شهروندان در استان اجرا می‌شود.

آغاز طرح بازیافت زباله از مبدا به زودی در گلستان

به گزارش گلستان24؛سیدمناف هاشمی در گردهمایی شهرداران استان اظهارداشت: تا پایان سال پیشرفت 50 درصدی در حوزه بازیافت زباله از مبداء در استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه گسترش مراکز بازیافت و همینطور ایجاد مراکز تولید انرژی از زباله را سازمان مدیریت پسماند گلستان با همکاری شهرداری های استان اجرا می کند، افزود: شهرداری و دهیاری در رسیدن به شاخصه‌های یک شهر و روستای سالم، توسعه یافته و پویا و همچنین رضایت‌مندی مردم نقش مهمی را ایفا می کنند.

استاندار گلستان با بیان اینکه دهیار وظیفه مدیریت محیط روستاها را انجام می‌دهد، ادامه داد: دهیاری ها ظرفیت بالایی دارند و می توان در زمینه های مختلف از آن استفاده کرد.

هاشمی خاطر نشان کرد:خدمت صادقانه و تلاش شبانه‌روزی باید سرلوحه کار همه مدیران و خدمتگزاران به مردم باشد و وظیفه مسولان است تا بی‌منت به مردم خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه اکثر موضوعاتی که شهرداران پیگیری می کنند به حوزه عمرانی مرتبط می شود، یادآورشد: شهرداران با هماهنگی و همراهی معاونت عمرانی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این معاونت جهت پیشرفت شهرشان تلاش کنند.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به جزیره آشوراده اشاره کرد و یادآورشد:تا اینجا از چهار مرحله سه مقطع استعلامات دریافت شد که با گرفتن جواب استعلام چهارم استارت این جزیره زده می شود.

هاشمی با اشاره به اینکه جهت اقتصادی خود را باید از کشاورزی تغییر دهیم، افزود: امروز باید به اقتصاد در حوزه فناوری توجه شود و اگر در گذشته کشاورزی محور اقتصاد این استان بوده باید به محورهای دیگر مانند صنعت،معدن و تجارت و همچنین گردشگری نیز توجه کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار