فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به تلاش‌های بی‌دریغ نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر، گفت: کشفیات انواع مواد مخدر در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال قبل 209 درصد افزایش داشته است.

3 باند بزرگ مواد مخدر در استان منهدم شد

به گزارش گلستان24؛علی‌اکبر جاویدان صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گنبدکاووس با اشاره به فعالیت‌های نیروی انتظامی در استان گلستان در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر با وجود آنکه وظیفه اصلی ما در بخش مقابله است در حوزه پیشگیری نیز برنامه‌ها و اقدامات بسیار خوب و متنوعی را ساماندهی و اجرا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بخش مقابله که مسوولیت کمیته مقابله با مواد مخدر در شورای مبارزه با مواد مخدر بر عهده ماست وظایف نیروی انتظامی بر دو محور استوار است، افزود: برخورد با عناصر اصلی تولید، قاچاق و توزیع مواد مخدر در وهله نخست و مقابله با خرده‌فروشی و پاکسازی مناطق آلوده در وهله بعد دو محور اصلی فعالیت ماست.

فرمانده انتظامی استان گلستان با تاکید بر اینکه در حوزه کشفیات مواد مخدر نیز عملکرد نیروی انتظامی در گلستان قابل دفاع است، خاطرنشان کرد: در بخش کشفیات مواد مخدر در سال 1395 نسبت به سال 1394 بالغ بر 85 درصد افزایش را داشته‌ایم که این آمار در سال 1396 نسبت به سال گذشته آن با 38 درصد رشد روبه‌رو شده است.

وی از افزایش کشفیات انواع مواد مخدر به میزان 209 درصد در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری بالغ بر 10 تن و 200 کیلیوگرم انواع مواد مخدر در استان گلستان توسط پرسنل تلاشگر نیروی انتظامی کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به اینکه در همین ماه‌های اخیر و در سال 1397 سه باند بزرگ کشوری و بین‌المللی قاچاق مواد مخدر را در استان گلستان منهدم کرده‌ایم، ادامه داد: یکی از این باندها با همکاری اطلاعاتی همکارانمان در استان سیستان و بلوچستان با محموله‌ای بالغ بر 2 تن و 900 کیلو گرم ماده مخدر مورفین منهدم شد.

جاویدان دو باند دیگر منهدم شده را حامل دو محموله بزرگ تریاک به میزان تقریبی 4 تن و 2 تن و 300 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: تمامی این باندها در محدوده استان گلستان ردیابی، تعقیب، کشف و منهدم شده‌اند و قطعا این روند با قدرت و صلابت تا ریشه‌کنی این سوداگران مرگ ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در حوزه پاکسازی مناطق آلوده نیز عملیات‌های بسیاری خوبی در سطح شهرستان‌های مختلف انجام داده است، اضافه کرد: در بخش جمع‌آوری و دستگیری خرده‌فروشان نیز عملکرد همکاران ما در استان گلستان بسیار خوب و قابل تحسین است.

فرمانده انتظامی استان گلستان با تقدیر از تعامل بسیار خوب دستگاه قضایی استان گلستان با نیروی انتظامی در اجرای عملیات‌ها و ماموریت‌های محوله در بخش‌های مختلف، تاکید کرد: تردیدی نداریم که با تداوم این مسیر شاهد تعامل و همکاری بیشتر و با نتیجه بخشی بالاتری خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار