فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اجرای ۱۳۹ طرح پاکسازی و مقابله و مبارزه با مواد مخدر در گنبدکاووس،گفت: در سال جاری ۱۵ باند در شهرستان گنبدکاووس منهدم شدند که در زمینه انهدام باند نسبت به سال گذشته, ۶۶ درصد رشد داشتیم.

 ۱۳۹ طرح پاکسازی و مقابله و مبارزه با مواد مخدر در گنبدکاووس اجرا شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  سرهنگ محمود علی‌فر ظهر امروز در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در سال جاری 245 کیلو و 486 گرم انواع مواد مخدر در شهرستان کشف شد که از این میزان 5 کیلو و 825 گرم شیشه, 27 کیلو و 280 گرم حشیش, 204 کیلو و 367 گرم تریاک و بقیه مواد مخدر دیگر بوده است و کشفیات سال جاری در زمینه مواد مخدر, 18 درصد نسبت به سال گذشته افرایش داشته است.

وی افزود: طرح جامع پاکسازی مناطق آلوده در سطح شهر و روستاهای حوزه شهرستان گنبدکاووس انجام شد که خیابان چهار راه میهن نیز شامل بود و در این خیابان 24 معتاد دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری معتادین ما با خلا قانونی مواجه هستیم و از زمانی که معتادین از موضوعیت مجرم خارج شده و بیمار تلقی می‌شوند, نمی‌توانیم معتادین دستگیر شده را روانه زندان کنیم و تنها می‌توان آنها را به کمپ ترک اعتیاد معرفی کرد و متاسفانه این کار سبب شده تا این افراد به چرخه جامعه به همین وضعیت برگردند.

سرهنگ علی‌فر تاکید کرد: کل دستگیری ما در سال جاری, یک‌هزار و 858 نفر بوده که از این تعداد, 987 نفر خرده فروش و 871 نفر معتاد بودند و در حوزه دستگیری, نسبت به سال گذشته 39 درصد رشد داشتیم.

وی یادآور شد: در سال جاری 139 طرح پاکسازی و مقابله و مبارزه با مواد مخدر در حوزه شهرستان گنبدکاووس اجرا شده که نسبت به سال گذشته, 66 درصد رشد داشته و گنبدکاووس در حوزه مقابله با موادمخدر در سال جاری, 15 شهید تقدیم کرده است.

فرهاد شیبک, معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در سال جاری 12 جلسه عادی و یک جلسه فوق‌العاده در هفته مبارزه با مواد مخدر تشکیل داد و 124 مصوبه از مجموع مصوبات سال جاری, در حدود 73 درصد مصوبات را اجرایی کرد.

وی افزود: تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین اداره کل امور اجتماعی استان, فرمانداری و شهرداری منعقد شده تا بر اساس آن, 60 میلیون تومان از استان اعتبار برای ساختمان نیمه تمام سرپناه متکدیان, جنب تپه راهنمایی و رانندگی جذب کنیم با این شرط که 60 میلیون تومان نیز شهرداری تامین نماید و این ساختمان تکمیل شود تا بخش اعظمی از مشکلات حوزه شهرستان در زمینه متکدیان مرتفع شد.

انتهای پیام/

منبع :تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار