معاون اداری و مالی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کشف بیش از یک هزار و 200 تن مواد مخدر در سال گذشته، گفت: این آمار در سال گذشته با افزایش 11 درصدی رو‌به‌رو شده است.

کشفیات مواد مخدر در کشور افزایش یافته است

به گزارش گلستان24؛ سید نجیب حسینی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران شهرستان گنبدکاووس در حاشیه دیدار با دست‌اندرکاران نخستین یادواره 20 شهید مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه امروز برگزاری مراسماتی همچون یادواره‌های شهدای مبارزه با مواد مخدر دلگرمی بزرگی برای ادامه مسیر پر فراز و نشیب در این حوزه است، اظهار کرد: امیدواریم این اقدامات ارزشمند و با محتوا در سطح کشور با تدبیر و برنامه‌ریزی به صورت پرشور برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه عزم ما برای مبارزه جدی با سوداگران مرگ در کنار تمامی فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و درمانی جدی است، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون تردید در حوزه مقابله با مواد مخدر جدی بوده و هیچ تعارفی نخواهد داشت.

حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند که با باندهای قاچاق مواد مخدر برخوردی شد که توان برخاستن نداشته باشند، گفت: بر این اساس با توسعه و تقویت عملیات‌های مقابله‌ای به موازات توسعه فعالیت‌های ایجابی در سال 1396 یک هزار و 200 تن مواد مخدر در کشور کشف شد که نسبت به سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.

معاون اداری و مالی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در حوزه پیشگیری و مقابله باید تلاش برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور باشد، تصریح کرد: جلوگیری ورود و ترانزیت مواد مخدر در سطح کشور یکی از مواردی است که در حوزه اقدامات برون‌مرزی و درون‌مرزی باید مورد توجه همه ما قرار بگیرد.

حسینی تعداد عملیات‌های روزانه علیه قاچاقچیان موادمخدر و سوداگران مرکز در کشور را بین 6 تا هشت عملیات دانست و گفت: این حجم از عملیات موجب شده است که تعداد شهدا و جانبازان ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکنون بالغ بر 3 هزار و 700 شهید و بیش از 12 هزار جانباز باشد.

وی با بیان اینکه در طی دو سال اخیر رویکرد مبارزه با مواد مخدر در کشور بر دو پایه مهم و جدید استوار شده است، افزود: محور و رویکرد نخست ما اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است تا از ظرفیت‌های مردمی و سمن‌ها و به طور کلی همه ظرفیت‌های موجود در کشور برای مبارزه علمی و عملی با این پدیده شوم استفاده شود.

معاون اداری و مالی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه محور دوم و البته بسیار مهم فعالیت‌های ما در دو سال اخیر اقدامات اطلاعاتی است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر 68 درصد کشفیات و عملیات‌های موفق ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر بر پایه اقدامات اطلاعاتی بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه این فعالیت‌های اطلاعاتی را باید در سال جاری به 80 درصد برسانیم، ادامه داد: این اقدامات اطلاعاتی توانسته درصد موفقیت ما را در رسیدن به اهداف ستاد در بخش‌های پیشگیری و مقابله بالا برده و عملا به عنوان یک رویکرد موفق بروز و ظهور کند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار