فرمانده انتظامی گلستان گفت: تصادفات در حوزه‌های درون و برون‌شهری استان در ۳ ماهه ابتدایی امسال ۷ درصد کاهش یافت.

کاهش تصادفات در راه‌های استان گلستان

به گزارش گلستان24؛سردار علی‌اکبر جاویدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرایط ترافیکی استان گلستان خاص است، اظهار داشت: راه‌های استان تناسبی با ترافیک موجود ندارد و بسیاری از حوادثی که رخ می‌دهد علاوه بر مقصر بودن رانندگان، به وضعیت راه‌های استان هم برمی‌گردد.

وی افزود: بریدگی‌های غیراصولی در طول محورها وجود دارد که حوادث زیادی را هم در پیش داشته است. راه باید آماده تردد با این حجم از ترافیک باشد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه از نظر ایمنی راه‌های استان مشکلات زیادی دارد، گفت: خیلی از راه‌های استان مانند توسکستان و تیل‌آباد کیفیت راه اصلی را ندارند اما کاربری آنها مانند راه اصلی و ترانزیتی است.

وی بیان داشت: سالانه انسان‌های زیادی با میانگین سنی پایین که می‌توانند به عنوان نیروهای کار و تولید در کشور باشند، جان خود را در این سوانح از دست می‌دهند و در این بین حق‌السهم راه در بروز این تصادفات قابل ملاحظه است.

جاویدان با اشاره به کاهش 7 درصدی تصادفات در 3 ماهه نخست امسال در مجموع محورهای درون و برون شهری استان گفت: در حوزه برون شهری تعداد تصادفات فوتی در محورهای استان 10  درصد کاهش و تعداد فوت‌شدگان در این تصادفات هم کاهشی 14 درصدی پیدا کرد.

به گفته وی در 3 ماهه نخست امسال 73  نفر در محورهای برون شهری استان بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در حوزه درون شهری نیز 23 نفر بر اثر سوانح ترافیکی جان باختند که در تعداد تصادفات فوتی 4 درصد و در تعداد فوت‌شدگان 8 درصد کاهش یافته است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار