رئیس اداره تعزیرات حکومتی شرق گلستان گفت: برخی از اصناف به صورت غیرقانونی قیمت اجناس را افزایش داده اند و این در حالی است که طبق مصوبه دولت هر نوع افزایش قیمتی غیرقانونی است.

گرانی ها غیرقانونی است/ مردم تخلفات را گزارش بدهند

به گزارش گلستان24؛به نقل از کلاله خبر، عموزاد خلیلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سایت کلاله خبر در خصوص برخی گرانی های بازار اظهار داشت: متولی کنترل قیمت اداره صنعت٬ معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان ها هستند و مردم می‌توانند تخلفات را از طریق سامانه ۱۲۴ این اداره گزارش دهند.

وی افزود: در این راستا تعزیرات حکومتی نیز سامانه ۱۳۵ را راه اندازی کرده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شرق گلستان ادامه داد: البته یادآور می شویم در صورت وصول تخلفات و گزارش ها از طریق سامانه ۱۳۵ ، این گزارشات به اداره صنعت معدن و تجارت شهر مربوطه جهت بررسی و کارشناسی ارجاع داده می شود.

عموزاده خلیلی یادآور شد: برخی از صنوف در گذشته قیمتی مصوب از دولت دریافت کرده و به خاطر کاهش فروش، قیمتی کمتر از نرخ مصوب را اعمال کردند و الان با این توجیه که بازار فروش بهتر است، نرخ مصوب را اعمال می کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی از اصناف نیست به صورت غیرقانونی دست به افزایش قیمت می زنند و این در حالی است که طبق مصوبه هیات دولت، هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی کالاها نیز که نیاز به افزایش قیمت دارند در خصوص افزایش قیمت آنها ستاد تنظیم بازار کشور و با حداکثر افزایش ۱۰ درصدی تصمیم گیری می شود.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شرق گلستان گفت: در حال حاضر شاهد افزایش قیمت سیمان آب معدنی نوشابه و بخش عمده ای از کالا ها که تولید داخل است، هستیم در صورتی که مواد اولیه ظروف آب معدنی و امثال آن توسط پتروشیمی و با حواله صنعت، معدن و تجارت و با قیمت یرانه‌ای تحویل داده می شود و طی چند سال اخیر در این خصوص(قیمت مواد اولیه) هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم و به تبع آن افزایش قیمت آن نیز غیر قانونی است.

وی تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار شهرستان هر هفته تشکیل جلسه می شود و دستگاه های نظارتی مکلفند عملکرد خود را در طول هفته گزارش دهند.

عموزاد خلیلی متذکر شد: با واحدهای صنفی متخلف با حداکثر مجازات مانند نصب پارچه به عنوان واحد متخلف و تعطیلی واحد صنفی برخورد می شود و در این راستا می طلبد شهروندان هرگونه احتکار و گرانفروشی را به سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ اطلاع دهند.

وی در پایان گفت: به واحدهای صنفی در خصوص عدم عرضه وخرید و فروش جنس قاچاق و احتکار و گرانفروشی، آموزشها و تذکرات لازم داده شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار