سرپرست فرمانداری گرگان از آغاز مطالعات ساخت یک مجتمع تفریحی، ورزشی و تجاری و هتل پنج ستاره در مرکز گلستان خبر داد و گفت: گرگان در سه سال آینده به قطب گردشگری تبدیل خواهد شد.

ایجاد بازار در ورودی‌های غربی و شرقی گرگان

به گزارش گلستان24؛ جذب سرمایه گذار بخش خصوصی یکی از اولویت‌ها و شعارهای سرپرست فرمانداری گرگان از ابتدای ورودش به این سِمت بوده است.

در چند ماه اخیر شاهد ورود سرمایه گذاران خصوصی و ملاقات با سرپرست فرمانداری گرگان بودیم. برای اطلاع از نتایج این ملاقات‌ها و توافقات با سرمایه گذاران با «ابوالقاسم صفوی» گفتگو کردیم. سرپرست فرمانداری گرگان به خبرنگار مهرگفت: برای توسعه شهر گرگان با سرمایه داران و سرمایه گذاران کشوری و ملی وارد مذاکره شدیم و در دو ماه گذشته جلسات بسیار فشرده و متعددی را با آن ها گذاشتیم.

وی افزود: ظرفیت‌های شهر را به سرمایه گذاران معرفی کردیم تا آن‌ها تشویق شده و برای سرمایه‌گذاری به گرگان وارد شوند.

صفوی ادامه داد: در نهایت با یک موسسه بسیار مطمئن و بزرگ وارد مذاکره شدیم و با مدیرعامل و رئیس هلدینگ کل پروژه‌های سرمایه گذاری موسسه صحبت کردیم و آن‌ها علاقه مند شدند در شهر ما سرمایه‌گذاری کنند.

پروژه آکواریوم و پارک آبی در کمربندی گرگان

وی خاطرنشان کرد: این شرکت، زمینی در خط کمربندی گرگان به مساحت هفت هکتار دارد و با شرط تغییر کاربری که خوشبختانه شهردار هم با آن موافقت کرد، مقدمات انجام پروژه‌هایی در این محل در حال انجام است.

 

صفوی توضیح داد: با تغییر کاربری این زمین یک پارک آبی، آکواریوم دریایی و یک هایپر و پروژه‌های سوئیت‌های اقامتی در این مسیر ساخته می‌شود.

همه فعالیت‌های ما در راستای این است که آسیب‌های اجتماعی و هر آن چه که مردم را می‌آزارد کاهش یافته و کانون‌های خانواده را قوام دهیم و افزایش اشتغال ایجاد کنیم تا مردم ‌به نظام و کشور امیدوار شوندسرپرست فرمانداری گرگان ادامه داد: آن‌ها سرمایه‌گذاران بزرگی هستند و قول دادند که یک آکواریوم بزرگ مانند آن چه که در مشهد اجرا کردند را در گرگان بسازند، همچنین یک پارک آبی بزرگ و جذاب برای مردم در این مکان ساخته خواهد شد.

به گفته وی، تمامی هزینه‌ها و سرمایه گذاری پروژه واقع در کمربندی گرگان توسط سرمایه گذار و بدون تسهیلات بانکی انجام می‌شود.

صفوی گفت: همچنین ما درخواست ساخت هتل پنج ستاره را داشتیم که آن‌ها تمایل داشتند در محور ناهارخوران باشد و ما هم آن را پذیرفتیم.

وی اضافه کرد: آن‌ها قول دادند یک هتل بسیار مناسب و زیبا در مقیاس با کشورهای اروپایی برای ما بسازند و ما هم اکنون در صدد تهیه زمین آن با کمک شهرداری هستیم تا در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد و کار ساخت آن شروع شود.

ایجاد بازار در ورودی‌های غربی و شرقی گرگان

صفوی افزود: این سرمایه گذارها همچنین پیشنهاد یک مجتمع خدماتی رفاهی بزرگ را در ورودی و خروجی گرگان- ضلع شرقی و غربی- داشتند که مورد استقبال ما قرار گرفت - نمونه این مجتمع ها در شهر قم وجود دارد- بنابراین ساخت این مراکز هم در تفاهم‌نامه قید شد.

وی بیان کرد: سرمایه گذاران از چشمه آب گرم زیارت از نزدیک دیدن کردند و بسیار مورد استقبال آن‌ها واقع شد، آن‌ها اذعان کردند که بستر بسیار مناسبی برای توسعه آب گرم وجود دارد تا مردم گرگان به دیگر شهرها مراجعه نکرده و متحمل هزینه هم نشوند.

 

اسکی روی یخ و برف

سرپرست فرمانداری گرگان اظهار کرد: یکی دیگر از ایده‌ها اسکی روی یخ و برف بود که جوانان به آن بسیار علاقه‌مند هستند و در ایران هم هنوز اجرایی نشده است؛ خوشبختانه چون طراح بین المللی همراه آن‌ها بود این پروژه هم مورد پذیرش آن‌ها قرار گرفت و بیان کردند که اسکی روی یخ را در محیط مناسب برای مردم گرگان خواهند ساخت.

صفوی یادآور شد: با این تفاهم نامه صورت گرفته بین ما و این موسسه، گرگان در یک جهش گردشگری بسیار بزرگ قرار گرفته و آمال و آرزوهای دیرینه مردم محقق می‌شود.

وی افزود: با انجام این پروژه‌ها گرگان در دو الی سه سال آینده به قطب توریسم تبدیل شده و انگیزه ماندن گردشگر در این شهر بالا می‌رود.

بخش‌هایی از پیست اتومبیل سواری در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد

صفوی گفت: بخش‌هایی از یک پیست در حال ساخت ماشین‌های آفرود و موتورهای پرش کراس و تریلر و چهارچرخ که مشابه آن در سواحل دریای خزر وجود دارد، در هفته دولت در جوار ورزشگاه کریم آباد به بهره‌برداری می‌رسد و می‌تواند در بسته گردشگری شهر گرگان مثبت و قابل ملاحظه باشد.

وی افزود: همچنین توسعه منطقه گردشگری هزارپیچ، پروژه گنبد سبز قلعه خندان و باغ پرندگان و مواردی دیگری را در دستور کار داریم.

مذاکره با سرمایه گذار روس برای ساخت شهربازی

سرپرست فرمانداری گرگان اظهار کرد: شهربازی یکی دیگر از پروژه‌های ماست که با یک سرمایه‌گذار روس وارد مذاکره شده‌ایم و قرار است تیم مطالعاتی آن‌ها دو هفته آینده به گرگان بیاید و هر آن چه که برای شهربازی مدرن لازم است را در گرگان پیاده کنند.

صفوی تأکید کرد: امیدواریم با انجام این پروژه‌ها دل مردم شاد شده و شهروندان به آن چه که شایسته آن است، برسند.

وی افزود: مردم گرگان مردمی فرهنگ دوست و متمدن و شایسته اقدامات مناسب هستند و تمام سیاست‌های ما در فرمانداری این است که ظرفیت سرمایه‌گذاری خوبی را در شهر ایجاد کنیم.

اقدامات حوزه کشاورزی

صفوی گفت: در حوزه کشاورزی، سوله‌های بزرگ و مکانیزه صیفی جات، گلخانه‌های بزرگ و مکانیزه در ابعاد بسیار بزرگ با محیطی فرح‌بخش که در آن انواع و اقسام گل‌ها پرورش داده شود را ایجاد خواهیم کرد.

 

وی با بیان این که مذاکرات اولیه این پروژه‌ها در حال انجام است، اضافه کرد: همچنین در حوزه پرورش نهال هم اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت تا از ظرفیت‌های شهر استفاده شود.

در حوزه کشاورزی، سوله‌های بزرگ و مکانیزه صیفی جات، گلخانه‌های بزرگ و مکانیزه در ابعاد بسیار بزرگ با محیطی فرح‌بخش که در آن انواع و اقسام گل‌ها پرورش داده شود را ایجاد خواهیم کردصفوی بیان کرد: همچنین در این حوزه روی تغییر الگوی کشت کار می‌کنیم تا کشاورزان ما توجه به پرورش داروهای گیاهی را در اولویت خود قرار دهند و وضعیت معیشتی آن‌ها دچار تحول اقتصادی شود.

وی ادامه داد: در دامداری هم جهش بزرگی خواهیم داشت و با دامداران بزرگ وارد مذاکره شده تا ان شاء الله دامداری‌های بزرگ بالای ۱۰ هزار رأس را در گرگان احداث کنیم و از همه آن چه که گرگان در آن ظرفیت دارد به نحو احسن بهره ببریم.

توازن توسعه در همه نقاط شهر

صفوی گفت: در انجام این پروژه‌ها سعی ما بر این است که توازن در شهر رعایت شود و توزیع مناطق گردشگری در اقصا نقاط شهر دیده شود.

سرپرست فرمانداری گرگان اظهار کرد: ثروتی که قرار است در حوزه گردشگری ایجاد شود را برای همه طبقات مردم جامعه گرگان می‌خواهیم؛ با این بهانه می‌خواهیم توریست را در شهر برای چند روز متوقف کنیم بنابراین مراکز توریستی را در یک جا متمرکز نخواهیم کرد تا یک روزه گردشگر از آن بازدید کرده و شهر را ترک کند بلکه می‌خواهیم آن را در کل شهر توزیع کنیم.

وی افزود: علاوه بر این هدف می‌خواهیم فرهنگ را هم در کل شهر بسط دهیم زیرا زمانی که ثروت در یک نقطه می‌رود اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی منطقه را دچار جهش می‌کند و مردم با وضعیت خوبی روبرو خواهند شد.

صفوی تصریح کرد: همه فعالیت‌های ما در راستای این است که آسیب‌های اجتماعی، میزان طلاق، کلاهبرداری، چک‌های بلامحل و هر آن چه که مردم را می‌آزارد کاهش یافته و کانون‌های خانواده را قوام دهیم و افزایش اشتغال ایجاد کنیم تا مردم ‌به نظام و کشور امیدوار شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار