رییس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان از واردات ۲۲۰ دستگاه ادوات کشاورزی به استان خبر داد.

ورود ۲۲۰ دستگاه ادوات کشاورزی به استان

به گزارش گلستان24؛فاروقی رییس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ گفت: ۵۹۹ کشاورز برای تسهیلات تقویت مکانیزاسیون کشاورزی، در سال ۹۷، معرفی شدند.

وی ادامه داد: در ششمین سال تخصیص خط ویژه اعتباری با هدف ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی بیش از ۵۱۷ میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص یافته است.

فاروقی گفت: در این راستا ۵۹۹ پرونده در سطح ۱۴ شهرستان استان تشکیل و تاکنون ۲۵۶ پرونده به مبلغ بیش از ۱۵۲ میلیارد ریال پرداخت صورت گرفته است.

وی گفت: ۲۲۰ پرونده به مبلغ ۱۳۱ میلیارد ریال پرداخت صورت گرفته است که از این تعداد ۱۳۲ دستگاه تراکتور، ۶۶ دستگاه ادوات دنباله بند، ۷ دستگاه کمباین و ۱۵ دستگاه ماشین وارداتی است.

فاروقی افزود: برای توسعه و تقویت وارد شدن مکانیزاسیون کشاورزی علاوه بر تسهیلات خط ویژه اعتباری از منابع استانی مانند اشتغال پایدار روستایی و کمک‌های فنی و اعتباری با هدف خرید کمباین و نوسازی ناوگان انجام شده است.

وی گفت: همچنین تسهیلات ۴ درصد برای مناطق مرزی و ۶ درصد برای سایر مناطق پرداخت می‌شود.

فاروقی گفت: تاکنون ۱۶۵ پرونده برای خرید کمباین تولید داخل از منابع فوق تشکیل و در دست بررسی است که از این تعداد ۵۳ دستگاه از تقاضای خرید کمباین تحویل داده شده است.

وی از متقاضیان خرید کمباین خواست: از فرصت ایجاد شده با کارمزد بسیار کم، نسبت به خرید می‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

گلستان در خرید تراکتور پیشتاز کشور است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار