رئیس اداره نوسازی و مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی و پلاک‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی در استان گفت: استان گلستان در بخش ضریب مکانیزاسیون ادوات کشاورزی رتبه پنجم کشور را دارد.

اجرای طرح ساماندهی و پلاک‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی در استان

به گزارش گلستان24؛عید محمد فاروغی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرو بودن گلستان در بخش مکانیزاسیون در کشور اظهار داشت: استان گلستان در بخش ضریب مکانیزاسیون توانست سال 96 رتبه پنجم کشور را از آن خود کند.

رئیس اداره نوسازی و مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان گلستان تاکید کرد: در بخش پلاک‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی استان گلستان این طرح را از سال 94 آغاز کردیم و در حدود 4 هزار و 753 تراکتور و کمباین در استان گلستان تاکنون پلاک‌گذاری شده است.

وی با اشاره به تشکیل 526 پرونده و سند شدن طرح پلاک‌گذاری هم خاطرنشان کرد: با توجه به بیمه و قانون اجباری شدن بیمه این طرح با وقفه 9 ماهه مواجه شد که با همکاری کارگزاری‌های بیمه این طرح با پرداخت حق بیمه 3 یا 6 ماهه برطرف شد و از اواخر سال 96 اجرای این طرح از سرگرفته شد.

فاروغی تاکید کرد: در حال حاضر 550 پرونده تشکیل شده که با مجوز پلیس راه پلاک گذاری می شودولی مشکل پیش روی ادامه این طرح جریمه چند سال بیمه نداشتن این اداوات است که مشکلاتی را پیش روی صاحبان این وسایل ایجاد کرده است.

رئیس اداره نوسازی و مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان همچنین با اشاره به افزایش سن پلاک‌گذاری تراکتور و کمباین از 13به 25 سال خاطرنشان کرد: با این تغییر امیدواریم 24 هزار تراکتور و کمباین در استان گلستان پلاک‌گذاری شوند که البته این طرح در نظام مهندسی کشاورزی انجام می‌شود تا زمینه اشتغال فارغ التحصیلان این بخش فراهم شود.

وی تصریح کرد: پلاک‌گذاری با هدف ساماندهی وسایل کشاورزی، واگذاری تسهیلات به کشاورزان و کنترل مصرف سوخت آنها و در کنار آن برخی از تراکتورها فاقد قول‌نامه هستند که از این فرصت می‌توانند استفاده کنند و با تائید دهیاری‌ها برمبنای صاحب وسیله بودن و تائید پلیس راهور، سند دریافت می‌کنند.

فاروغی افزود: استان گلستان درب حث تعداد تراکتور در کشور پنجم و در کمباین رتبه دوم کشور را دارد و استان گلستان در بحث نوسازی شرایط خوبی را دارد در بخش ضریب مکانیزاسیون از 1.19 سال 91 به 1.51 رسیده‌ایم که از برنامه ششم توسعه جلوتر قرار داریم.

رئیس اداره نوسازی و مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: در سال گذشته در بخش خرید تراکتور و خریدهای ریزدارنده کارها رتبه‌های اول و دوم کشور را داریم و استان گلستان در مکانیزاسیون کشاورزی استانی پیشرو است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار