توسعه گنبدکاووس تنها و تنها از طریق عبور از مرزهای سیاست‌زده و مطالبه توازن در استان گلستان توسط همه گروه‌های سیاسی است.

راست و چپ باید مطالبه‌گر توسعه متوازن در استان گلستان باشند

به گزارش گلستان24؛انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی‌اش قرار گرفته است، انقلابی که از دید مخالفان و معاندان نیز زلزله قرن نامیده شد و بلافاصله پس از پیروزی مورد هجمه و توطئه‌های مختلف دشمنان قرار گرفت.

در این 40 سال دشمنان این نظام و انقلاب از حربه‌های مختلف برای ضربه زدن به ملت و انقلاب اسلامی ما بهره بردند که بدون تردید در میان جنگ، تحریم، تهدید، نفوذ و تفرقه باید گفت که کارآمدترین سلاح را تفرقه و درهم شکستن وحدت بین گروه‌ها و جناح‌های سیاسی و آحاد افراد جامعه یافته است و در انحای مختلف از تفرقه‌انگیزی میان مذاهب، اقوام، گروه‌های سیاسی، مسوولان و مردم در دستور کار دشمنان ما قرار گرفته و همچنان در تداوم آن خواهند کوشید.

اگر دلسوزان انقلاب که خود را جزوی از انقلاب اسلامی می‌دانند هوشیار بوده و طوری حرکت کنند که در پازل دشمن بازی نکنند قطعا دشمنان به اهداف شومشان نخواهند رسید.

تجربه چهل ساله انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که هرگاه مردم، مسوولان و جریانات سیاسی با وحدت و یکدلی بر محور اسلام، قرآن، مکتب اهل بیت (ع) و ولایت مطلقه فقیه حرکت کرده‌اند توطئه دشمنان نقش بر آب شده و کشورمان نیز از گردنه‌های سخت و حساس تاریخی به سلامت با عنایت الهی و همت مردمی عبور کرده است.

مردمان شهرستان گنبدکاووس در طول تاریخ نشان داده‌اند که با کسب تجربه از اتفاقات سال‌های ابتدایی انقلاب و شناخت نقشه‌های شوم دشمنان سالهاست با تعمیق وحدت و همدلی در لوای پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی بدون وقفه به سوی پیشرفت گام برمی‌دارند و هوشیارانه و زیرکانه بر هر توطئه‌ای فائق خواهند آمد.

هرچند گنبدکاووس به برکت انقلاب اسلامی گام‌های بلندی در جهت آبادانی و پیشرفت برداشته است اما همگان می‌دانیم به دلیل برخی نگاه‌های مرکزگزا و عقب‌ماندگی‌های تاریخی امروز گنبدکاووس با وجود ظرفیت‌های بی‌بدیل خود در حوزه‌های مختلف صنعتی، ورزشی، کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و منابع انسانی در جایگاه واقعی خود قرار ندارد که باید بخش عمده‌ای از آن را ناشی از عدم وفاق اجتماعی و وحدت رویه برای مطالبه‌گری توسط نیروهای دلسوز انقلاب در جریانات سیاسی راست و چپ و فعالان انقلابی این دو گروه دانست.

آنچه امروز باید در دستور کار فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان قرار بگیرد بدون تردید حرکت با روحیه جهادی و انقلابی و کار و تلاش مضاعف با تکیه بر داشته‌ها و توانمندی‌های جوانان و مردم شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر الزامات وفاق اجتماعی حول مشکلات مردم و ضرورت‌های توسعه شهرستان با نگاهی به اقتصاد مقاومتی و توسعه متوازن است.

تردیدی نداریم که در صورت ادامه روند فعلی و عدم وفاق جریانات سیاسی حول مطالبه‌گری برای حل مشکلات مردم و رسیدن گنبدکاووس به جایگاه واقعی خود در حوزه‌های مختلف روند مهاجرت جوانان از روستاها به شهر و از شهر به استان‌های مجاور در کنار از بین رفتن ظرفیت‌های متعدد و نهفته در دل جوانان سرنوشت محتوم این شهرستان بزرگ، تاریخی، پرافتخار و مملو از پتانسیل‌های عظیم است.

امروز که دشمنان قسم خورده انقلاب چهره‌های واقعی خود را از پشت نقاب فریبکارانه برجام برداشته‌اند و همه جریانات سیاسی بر بدعهدی و فریبکاری دشمن اتفاق نظر یافته‌اند باید با متمرکز کردن نگاه و توجه به جوانان و ظرفیت‌های داخلی یا اتحاد و همدلی و به دور از اختلاف سلیقه‌های سیاسی موجب شویم تا دشمنان آرزوهای موهوم خود را به گور برده و این انقلاب را به سرمنزل مقصود که ظهور موعود منجی است برسانیم. انشاءالله.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار