سرپرست معاونت بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تخلف یک‌میلیارد ریالی یکی از بانک‌های خصوصی گرگان را شناسایی کردند.

کشف تخلف 100 میلیون تومانی در یکی از بانک های خصوصی گرگان

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، علی اصغر اصغری اظهار داشت: بازرسان این سازمان با نظارت دقیق و جدی بر نحوه عملکرد واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی در سراسر نقاط استان، با هرگونه تخلف احتمالی مطابق قانون برخورد خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در پی گزارش دریافتی ستاد خبری سازمان مبنی بر بروز تخلف احتمالی در یکی از بانک‌های خصوصی شهرستان گرگان تیمی از بازرسان برای رسیدگی به موارد مطروحه اعزام و پس از بررسیهای به‌عمل‌آمده تخلف عدم اجرای تعهدات و به‌تبع آن ایجاد خسارت به شاکی در استفاده از تسهیلات بانکی واحد مورد نظر شناسایی و محرز شد.

سرپرست معاونت بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: پس از بررسی‌های انجام‌شده و احراز تخلف ماده 19 قانون حمایت از مصرف‌کنندگان و همچنین ماده 54 قانون تعزیرات حکومتی، پرونده تخلف این بانک به‌ارزش 1 میلیارد و 336 میلیون و 28 هزار و 836 ریال تشکیل و به‌منظور صدور رأی نهایی به اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت عملکرد بانکها و شیوه‌های نوین بانکداری در جامعه، ایجاد حس اعتماد میان دارندگان حساب را از وظایف اصلی بانکداری دانست و از تمامی مدیران بانکها در استان خواست تا با رعایت دقیق قوانین نظام بانکی و محاسبات دقیق سود و زیان حساب مشترکان خود از ایجاد هرگونه بی‌اعتمادی و نارضایتی میان شهروندان جلوگیری نمایند.

اصغری در ادامه بازرسان این سازمان را حامی حقوق مصرف‌کنندگان دانست و اضافه کرد، بازرسان در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی برابر قانون با واحد متخلف و فرد خاطی برخورد خواهد شد.

سرپرست معاونت بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان همچنین از همه شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلفات احتمالی مشابه مورد را از طریق سامانه 124 به بازرسان این اداره اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار