یکی از مهم ترین و اساسی ترین مأموریت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، «ترویج فرهنگ سیاسی مبتنی بر دیانت» برای پیاده سازی مولفه‌های مورد انتظار نظام و انقلاب در سطح جامعه است.

رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ترویج «فرهنگ سیاسی مبتنی بر دیانت» است

به گزارش گلستان24؛نجیب‌اله تاری جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان به مناسبت سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در یادداشتی به رویکرد این شورا در ترویج «فرهنگ سیاسی مبتنی بر دیانت» اشاره کرد.

هجمه‌ها و توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران از زمان شکل‌گیری و استقرار نظام جمهوری اسلامی همواره بوده و در هر برهه‌ای از زمان، دشمن نقشه‌ها و تاکتیک‌های خود را برای مقابله با انقلاب مردمی و اسلامی ایران تغییر داده است.

با پیروزی انقلاب و استقرار نظام مردم سالار دینی خلأ وجود نهادی که هماهنگی‌های تبلیغات انقلابی را برعهده بگیرد و مشارکت عمومی را در صحنه‌های مختلف جلب کند، به شدت احساس می ‌شد، تا اینکه در 12 مرداد سال 59 حضرت امام خمینی (ره) در راستای اهداف و آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی، فرمان تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را صادر کردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در ایجاد همبستگی احزاب، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در برگزاری مراسم و آیین‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی و ایجاد تمهیدات لازم برای حضور مستمر مردم در صحنه برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های آن و نیز اعلام مواضع نظام جمهوری اسلامی نسبت به سیاست‌های استکبارجهانی نقش برجسته‌ ای را ایفا کرده است.

در طول چهار دهه عمر بابرکت انقلاب شکوهمند اسلامی، واکنش به موقع این نهاد انقلابی در بسیاری از حوادث و وقایع نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

ایجاد بستر مناسب برای تعظیم شعائر و ایام‌ الله، تعمیق باورها، ارزش‌ها و ترویج «فرهنگ انقلابی»، افزایش انگیزه مشارکت مردم در برگزاری مراسم، زنده نگه داشتن و نکوداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی، اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و تثبیت و تعمیق آن در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان، تقویت و تحکیم ارزش‌ها و ارکان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از اهداف شکل‌گیری این شورا است.

اما در کنار همه این مسائل، به طور قطع یکی از مهم ترین و اساسی ترین مأموریت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، «ترویج فرهنگ سیاسی مبتنی بر دیانت» برای پیاده سازی مولفه‌های مورد انتظار نظام و انقلاب در سطح جامعه است که امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در یکی از بیانات خویش درباره شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فرموده‌اند: «این مجموعه (شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی) در طول این سال ها همچنان در خط درست و در صراط مستقیمى حرکت کرده، لحظه ‌ها را شناخته و کار مناسبِ آن لحظه را انجام داده است».

روح «استکبارستیزی» برگرفته از آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی در مأموریت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متبلور است و امروز با توجه به شرایط حساس و پیچیده منطقه و عرصه بین الملل و تهدیدات مستمر انقلاب اسلامی از سوی نظام سلطه، این مولفه مهم و اساسی باید بیش از گذشته بروز و ظهور داشته باشد.

امروز استکبارجهانی با تمام توان و ظرفیت خود مقابل نظام جمهوری اسلامی صف کشیده است و هر روز به بهانه‌ای؛ روزی به بهانه حقوق بشر، روز دیگر برنامه هسته‌ای و موشکی و روزی هم به بهانه کمک به محور مقاومت ملت ایران را زیرفشار قرار می‌دهد تا شاید بتواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند که ان شاالله اینگونه نخواهد بود.

مأموریت و رسالت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این برهه از زمان بسیار حساس است و باید مانند گذشته، طبق فرموده مقام معظم رهبری «دقت و سرعت در تشخیص مسائل» داشته؛ اکنون نیز برای آماده نگه داشتن مردم در صحنه‌های مختلف تدابیری هوشمندانه اتخاذ کند.

ایجاد و تقویت وحدت و انسجام همه گروه‌های معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و استفاده از اندیشمندان، صاحب نظران و نخبگان در آسیب شناسی اقدامات و برنامه ریزی امورات مختلف به منظور اثرگذاری بیشتر و همچنین برای جلوگیری از روزمرگی در اجرای برنامه‌ها و مناسبت‌ها و البته اجرای برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه؛ نیاز امروز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خواهد بود که ان‌شاالله به لطف الهی و پشتیبانی ملت دشمن شناس و انقلابی ایران، به آن دست خواهیم یافت.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار