معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: کشاورزان بعد از کشت برنج اقدام به کشت «ماش» و «شبدر» کنند.

کشت ماش و شبدر باعث تخلیه سریع‌تر رطوبت خاک در اراضی برنج می‌شود

به گزارش گلستان24؛محمدرضا عباسی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: کشاورزان بعد از کشت برنج اقدام به کشت «ماش» و «شبدر» کنند زیرا کشت این محصول سبب تخلیه رطوبت خاک در مزرعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان برداشت زودکاشت برنج در مزارع گلستان آغاز می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اهمیت استفاده از کودهای آلی، زیستی و کودهای سبز و کودهای پایه در بخش کشاورزی وجود دارد اکنون زمان برداشت زودکاشت برنج را در مزارع سطح استان گلستان داریم و برنج‌کاران برای اینکه کشت بعدی را به راحتی در مزارع خود انجام دهند توصیه می‌شود که شبدر یا ماش را در مزارع خود کشت کنند.

*کشت ماش و شبدر باعث تخلیه سریع‌تر رطوبت خاک در اراضی برنج می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه کشاورزان بعد از برداشت برنج اقدام به کشت ماش کنند، ابراز کرد: کشت این محصولات باعث می‌شود که رطوبت خاک را سریع‌تر تخلیه می‌کند و خاک را برای کشت بعدی آماده‌تر می‌کند.

عباسی اذعان کرد: با توجه به اینکه در شهریورماه و مهر ماه بارندگی را در سطح استان گلستان داریم اگر مزارعی خالی باشند به دلیل رطوبت بالایی که در مزارع برنج وجود دارد کشت را برای محصول بعدی سخت‌تر می‌کند و عمدتا کشت در این زمین  صورت نمی‌گیرد.

وی کشت ماش بعد از برداشت برنج سبب استفاده کمتری از کود ازته در مزرعه خواهد شد، تصریح کرد: کشت شبدر و ماش بعد از برداشت برنج باعث می‌شود که آب اضافی در مزرعه سریعتر تخلیه شود و همچنین نیاز به کود ازته کمتری نسبت به سایر محصولات زراعی دیگر دارد و همچنین کشت شبدر و ماش سبب ارتقا وضعیت خاکدانه‌ها در سطح مزرعه خواهد شد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار