معاون بهبود دام و طیور استان گلستان بر صادرات سازمان یافته برای رفع مشکلات در بحران ها تاکید کرد.

حل بحران ها با صادرات در گلستان

به گزارش گلستان24؛ رحمت‌الله سمیعی، معاون بهبود دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان درجمع فعالان ، تولیدکنندگان و کارشناسان دام و طیور استان درنمایشگاه دام و طیور گفت : تولیدکنندگان و فعالان استان در این عرصه دغدغه های متعددی مانند تامین نهادینه و نقدیندگی دارندو همچنین واقعیت صنعت دام و طیور استان این است که در یک دوره 10 ساله از یک کشور واردکننده به صادرکننده تبدیل شدیم اما ساختارهای ما در این صنعت همگون رشد نکرده است.

سمعیی افزود : در حوزه صادرات مرغ زیرساخت نداریم و مسائل صادراتی و اقتصادی در حوزه دام و طیور وجود نداشته و صادرات ما پیله‌وری بوده و منسجم انجام نشده که بر اساس آن برای تولید بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود : درگذشته 20 هزار تن مرغ از استان گلستان به کشورهای دیگر صادر می‌شد ولی در برخی مواقع نوسان‌هایی وجود داشت، ظرفیت گوشتی و مرغ مادر در استان خوب رشد کرد ولی به سمت تغییر ذائقه مردم نرفتیم و یارانه‌ها را به سمت غلات می‌بریم که برای جامعه ما مفید نیست و باید در حوزه مصرف کارهایی را انجام می‌دادیم.

وی ادامه داد : اگر صادرات سازمان‌یافته نباشد در بحران‌ها مشکلات صادرات خود را نشان می‌دهد، درحالی‌که سه ماه نخست سال بهترین زمان برای صادرات بود اما یک کیلو مرغ هم نتوانستیم صادر کنیم .

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار