رئیس صمت گلستان گفت: احتکار بودن کالاهای کشف شده روزهای گذشته توسط پلیس گلستان اثبات نشده است و باید بررسی شود چه میزان از آن احتکار بوده است.

احتکار بودن کالاهای کشف شده روزهای گذشته توسط پلیس گلستان اثبات نشده است

به گزارش گلستان24؛حسینقلی قوانلو عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: ستاد مبارزه با احتکار در استان گلستان تشکیل شده و با قدرت در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: 32 قلم انواع اجناس در بخش‌های مختلف شامل طرح مبارزه با احتکار می‌شود که افرادی که اجناس به تعداد بالا و قابل توجه دارند باید در سامانه جامع انبارها به ثبت برسانند و هرگونه تغییر را اطلاع دهند و اگر این اقدام انجام نشود با فرد خاطی برابر قانون برخورد قاطع خواهد شد.

رئیس صمت گلستان با اشاره به اینکه تاکنون موردی که انبار احتکاری باشد به ما گزارش نشده و یا کشف نشده است، در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید روزهای گذشته پلیس پرونده‌ای را به عنوان کشف اقلام احتکار شده رسانه‌ای کرده است، گفت: این پرونده هنوز در حال بررسی است و هنوز احتکار بودن آن اقلام اثبات نشده است.

قوانلو بیان کرد: تا زمانی که موضوع در کارگروه مبارزه با احتکار بررسی نشود و احتکار بودن آن اثبات نشود نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد و در صورت احتکار بودن، موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه در استان گلستان در حوزه تامین اقلام اساسی هیچ مشکلی نداریم و تنها در لوازم خانگی، آهن‌آلات ساختمانی و سیمان بود که با اقدامات انجام شده طی روزهای آینده شامل آرامش در بازار خواهیم بود.

رئیس صمت گلستان در خصوص افزایش قیمت‌ اقلام و اجناس مختلف تاکید کرد: ما برای مقابله با گرانفروشی غریب به 160 بازرس موظف و 160 بازرس افتخاری در سطح استان فعال کردیم که در 20 روز گذشته بالغ بر 17 میلیارد تومان پرونده گرانفروشی و تخلف صنفی به تعزیرات فرستادیم در حالی که در چهار ماه گذشته مجموع پرونده‌ها به پنج میلیارد تومان هم نرسیده بود.

قوانلو بیان کرد: سامانه 124 به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزار تخلفات صنفی است که در صورت دریافت گزارش با سرعت بررسی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان درباره افزایش قیمت ناگهانی لبنیات در فروشگاه‌های استان توسط شرکت‌های تولید کننده، گفت: مصوبه افزایش قیمت رسمی لبنیات توسط کارگروه ملی تنظیم بازار ابلاغ شده و قیمت شیر خام از یک‌هزار و 400 تومان به یک‌هزار و 750 تومان افزایش پیدا کرده و متناسب با آن افزایش قیمت برای برخی از اقلام لبنیات که مشمول افزایش قیمت هستند، اعمال شده است.

قوانلو بیان کرد: سطح افزایش قیمت‌ها در سطح نگران کننده نیست و میانگین افزایش قیمت‌ها 10 درصد است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار