مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان با بیان این که نواحی و شهرک های صنعتی استان ظرفیت اشتغال حدود ۱۳ هزار نفری دارد، گفت: چهار هزار فرصت شغلی در واحدهای راکد از دست رفته است.

چهار هزار فرصت شغلی در واحدهای راکد از دست رفته است

به گزارش گلستان24؛حجت اله خلیل زاده صبح پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار و روز حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد: در ۷۱۵ واحد بهره بردار استان گلستان که در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مستقر هستند حدود ۱۳ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: هم اکنون هشت هزار نفر در واحدهای مستقر در نواحی و شهرک های صنعتی استان اشتغال دارند و چهار هزار فرصت شغلی در واحدهای راکد صنعتی استان از دست رفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان به چالش های دیگر در این حوزه اشاره و بیان کرد: در شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان فضایی برای پذیرش سرمایه گذار جدید وجود نداشت و بر اساس شاخص های تعریف شده باید در سال گذشته سه هکتار از زمین های راکد که قبلا تحویل سرمایه گذار شده و کاری در آن انجام نشده بود را آزادسازی کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا سال گذشته ۱۱ هکتار از این اراضی آزادسازی شد و این برنامه با قوت بیشتری در سالجاری ادامه می یابد.

خلیل زاده با اشاره به این که با این آزادسازی بخش قابل توجهی از کمبودها جبران شد، اضافه کرد: در عین حال توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی استان در دستور کار قرار داشت.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ناحیه صنعتی گمیشان از سال ۸۹ آغاز شده بود و بعد از این که برخی از تاسیسات در آنجا فراهم شد به دلیل نداشتن ارزیابی زیست محیطی تا سال ۱۳۹۴ راکد ماند.

وی یادآور شد: در این مدت این ناحیه به چراگاه دام تبدیل شده بود و آن را تعیین تکلیف کردیم و بعد از ۶ ماه چکش کاری در نهایت در آذرماه ۹۵ ارزیابی زیست محیطی آن ابلاغ شد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار